پردیس تئاتر تهران با حضور محمدباقر قاليباف افتتاح شد

پردیس تئاتر تهران امروز با حضور دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، معاونان و مدیران ارشد شهرداری تهران افتتاح شد.

افتتاحيه رسمی پردیس تئاتر تهران (خاوران)
به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پردیس تئاتر تهران امروز با حضور دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، معاونان و مدیران ارشد شهرداری تهران، هنرمندان و اهالی تئاتر و مسئولان فرهنگی به طور رسمی افتتاح شد.

هنرمندانی چون محمد کاسبی، رضا رویگری، بهرامی مدیر روابط عمومی خانه تئاتر، فرهاد بشارتی، ابراهیم آبادی، نصرالله قادری، مریم معترف، آهو خردمند، عزت الله مهرآوران، فرزانه نشاط خواه و جمشید جهانزاده، داریوش مودبیان، داوود فتحعلی بیگی، پر‍ي صابری، ايرج راد و ... در اين مراسم حاضر هستند.
 
البته این مراسم رونمایی علاوه بر حضور پرشور هنرمندان و اهالی تئاتر با حضور جوانان و حتی افرادی که فاقد توانایی‌های جسمی هستند، پرشورتر شده بود.

بعد از آمدن محمدباقر قالیباف، همسر مرحوم داوود رشيدی رسما با بريدن روبان افتتاحيه پرديس تئاتر خاوران، اين رويداد فرهنگی را كليد زد و گفت:  امیدوارم علاقه‌مندان به تئاتر به اين محل بيايند و فضای تئاتر مردمی در اين مكان شكل گيرد.
 
سپس مراسم افتتاحيه پرديس تئاتر خاوران رسما با تلاوت آيات قرآن كريم و پخش سرود ملی آغاز شد.

پس از آن به مناسبت ايام دهه فجر، چند سرود انقلابی پخش شد. گروهی هم با سازهای خود روی صحنه آمدند و نمايش عروسكی موزيكال كوتاهی را به اجرا گذاشتند.

پس از آن، امیرحسین مدرس روی صحنه آمد و گفت: خیلی خوب است که رونمایی از این پردیس تئاتر با مراسم پرشور دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان شده است. وی در ادامه از محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برای سخنرانی دعوت كرد.

صلاحی با ابراز خرسندی از افتتاح اين مكان فرهنگی، اظهار داشت: خوشبختانه در طول مديريت دكتر قاليباف بر شهرداری تهران، همواره با ظرفيت بالای سالن های نمايش روبرو بوديم. هم اكنون ما در شب های گذشته و اين روزها، تئاترهايی را بر صحنه داريم كه بيش از 60 بازيگر دارند. از طرفی استقبال مردم هم برای تماشای نمايش ها بيشتر شده است.

وی افزود: ما اميدواريم كه ظرف دو  یا سه ماه آینده در خیابان ملک، شش سالن تئاتر ايجاد كنيم. افتتاح پرديس تئاتر تهران محصول زحمات همه اعضای گروه شهرداری تهران بود. اما فعاليت های شهرداری تنها به اين امور فرهنگی ختم نشد.

صلاحی تصريح كرد: ما هم اكنون كودكان جامانده از تحصيل بی سرپرست داريم. بنا به طرحي كه دكتر قاليباف راه انداختند و با عنوان جهاد مهرباني از آن ياد می شود، در تلاشيم تا شرايط را برای تدريس رايگان اين كودكان فراهم كنيم. از ديگر فعاليت های اجتماعی شهرداری تهران، احداث گرمخانه برای معتادان بدون سرپناه بود.

گفتني است؛ این مرکز تخصصی هنری با تجهیزات و امکانات گسترده به منظور رفع نیاز هنرمندان به مرکز حرفه‌ای و نیاز مناطق جنوب شهر به اماکن فرهنگی در منطقه 15 احداث شده است.
 
به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، پردیس تئاتر شهر تهران (خاوران) مجهز به سالن نمایش سینما و آمفی تئاتر، امکانات اجرای کنسرت‌های بزرگ موسیقی، کارگاه ساخت دکور و خیاطی، سالن‌های تمرین، اتاق گریم، امکانات برای برگزاری تئاتر موزیکال، تئاتر سنتی، کتابخانه تخصصی، سایت اینترنت، گالری‌ها و مکان‌هایی تفریحی چون رستوران، فروشگاه، سالن بازی کودکان و غرفه‌های فروش محصولات فرهنگی است.

ایجاد مجموعه سالن‌های تئاتر حرفه ای با امکانات حرفه ای در سطح شهر و کشور، امکان استفاده عموم مردم از سالن های حرفه ای، افزایش سرانه فضاهای فرهنگی در محدوده های جنوبی شهر تهران، ایجاد سالن آمفی تئاتر روباز با قابلیت اجرای تئاترهای مختلف خیابانی و تعزیه، امکان برگزاری تئاترهای موزیکال در سالن تئاتر حرفه‌ای 1000 نفره از جمله مهمترین اهداف راه اندازی پردیس تئاتر حرفه‌ای خاوران محسوب می شود.



انتهای پیام/



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار