یاسوج؛

کلنگ زنی بزرگترین بازار سنتی کشور در یاسوج

بزرگترین بازار سنتی، محلی و گردشگری کشور با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری در یاسوج کلنگ زنی شد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛  استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین کلنگ زنی این طرح بزرگ خدماتی در یاسوج اظهار داشت که احداث این بازار بزرگ سنتی و محلی یکی از نیازهای مبرم و ضرورت های توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در استان است.

سید موسی خادمی یادآور شد که اجرای این طرح مهم خدماتی علاوه بر ایجاد رفاه و ساماندهی برخی صنوف و بازاریان شهر یاسوج گامی در راستای حمایت از سرمایه گذاران به ویژه در حوزه صنایع صنایع دستی خواهد بود.

هم اینک افزون بر 40 هزار هنرمند و صنعتگر حوزه صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد حدود 6 هزار نفر در قالب شرکت های تعاونی کارگاهی و مشاغل خانگی مشغول به فعالیت هستند.

سالانه 218 هزار متر مربع انواع صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

در حالی که تا قبل از آغاز دولت یازدهم تنها چهار کارگاه تولیدی در این استان فعالیت می کردند اما با تمهیدات لازم و حمایت دولت تعداد کارگاه های فعال تولید صنایع دستی به بیش از 60 مورد افزایش یافته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که یکی از اولویت های نخست دولت و مجموعه مدیریتی این استان اشتغال پایدار و رفع موانع سرمایه گذاری است.

شهردار یاسوج نیز میزان سرمایه گذاری برای این طرح بزرگ خدماتی را افزون بر 300 میلیارد ریال ذکر کرد.

محمدعلی جاوید مساحت زیر بنای این طرح را افزون بر 2 هکتار دانست و گفت: مراحل اجرایی این طرح در مدت پنج ماه به طول می انجامد.

وی با بیان اینکه ایجاد بازار سنتی و عرضه تولیدات محلی در یاسوج حرکتی در راستای تامین حقوق شهروندی، ارتقای شاخص های گردشگری و توریستی است، گفت: ساخت این بازار به شهر یاسوج هویت گردشگری و توریستی می دهد و محلی برای ارایه صنایع دستی و تولیدات هنرمندان استانی است .

وی اظهار داشت: ساماندهی جمعه بازار و بازارهای روز که به هویت شهر یاسوج خدشه وارد می کنند از دیگر اهداف ساخت این طرح است.

جاوید تصریح کرد: جمعه بازار فاقد ایمنی، هویت، استاندارد شهرسازی و پروانه کسب و پیشه بوده که با ساماندهی آن تحولی در ساختار اقتصادی فعالان صنوف مختلف ایجاد خواهد شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.