پتانسیل گیلان در تولید انرژی های نو

گیلان منبعی مناسب برای تولید انرژی های تجدید پذیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان گفت : گیلان به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی و وزش باد در منطقه منجیل ظرفیت تولید سالانه 3 هزار مگاوات برق از انرژی بادی را دارد.

عظیم بلبل آبادی افزود : در زمان کنونی با همکاری سازمان انرژی های نو 350 مگاوات برق از انرژی بادی در این استان تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه تولید انرژی های تجدید پذیر از اولویت های شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان است تصریح کرد : برای تولید 600 مگاوات برق خورشیدی در استان در حال مذاکره با بخش خصوصی هستیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان افزود : در زمان کنونی برق مصرفی گیلان در ساعات اوج مصرف هزارو 600 مگاوات است که پیش بینی می شود تا سال 1403 این مقدار به 2 هزارو 300 مگاوات برسد.

عظیم بلبل آبادی گفت : بر اساس برنامه های 5 و 10 ساله قرار است برای تامین برق مورد نیاز گیلان در آینده ، 3 پست 260 به 63 کیلو ولت و همچنین خطوط توزیع جدید راه اندازی می شود.

وی افزود : برای تامین منابع مالی این طرح های بزرگ قرار است 385 میلیارد تومان از طریق بانک توسعه زیر ساخت آسیا و همچنین 56 میلیون یورو از طریق فاینانس بین المللی سرمایه گذاری شود.



انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.