استفاده از اسکن عنبیه برای پرداخت کرایه قطار!

انگلیس قصد دارد به زودی برای دریافت هزینه‌های مسافرت با قطار، از حسگرهای بیومتریک استفاده کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت ایندیپندنت، صنعت ریلی انگلیس برای مقابله با مشکل شلوغی بیش از حد و تقاضای بالا راه حل نوینی را در نظر گرفته است. انگلیس قصد دارد با استفاده از اسکن عنبیه چشم و یا اثر انگشت مسافران، هزینه سفرها را دریافت کند.

"ریل دلیوری گروپ" – سازمانی که راه‌آهن انگلیس را مدیریت می‌کند – ادعا کرده است فناوری بیومتریک می‌تواند دریافت هزینه سفرها را به صورت خودکار انجام و به این صورت، زمان صرف شده برای سفرها را به شدت کاهش دهد.

این فناوری جایگزین پرداخت کرایه از طریق بلوتوث تلفن‌های همراه هوشمند خواهد شد. گفته می‌شود در چند ماه آینده، این فناوری در لندن به بهره برداری خواهد رسید.

بر اساس گزارش‌ها، استفاده از فناوری علامت‌دهی دیجیتال نیز می‌تواند این امکان را فراهم کند که قطارها با فاصله کمتری از یکدیگر حرکت کنند و در نهایت، تاخیر بین رسیدن قطارها کاهش یابد.

"پل پلامر" – مدیر اجرایی ریل دلیوری گروپ – در مصاحبه با آسوشیتد پرس گفت: شبکه حمل و نقل ریلی اشباع شده است و زمان آن رسیده که از "راه حل‌های آینده" استفاده کرد.

وی گفت: "برنامه‌ای که در دست داریم به ما اجازه می‌دهد از فناوری دیجیتال به منظور بهبود شرایط برای مسافران استفاده کرده و بهره‌برداری از شبکه ریلی را ساده‌تر کنیم."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار