کرمانشاه؛

رو نمایی فیلم مادر زمین در کرمانشاه

فیلم مستندمادر زمین در کرمانشاه رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  این مستند زندگی و کار دکتر هایده شیرزادی مدیر سایت بازیافت کرمانشاه است که زندگی خود را وقف این کارکرده است .

مهناز افضلی کارگردان این اثر گفت : ایده این فیلم مربوط به مجموعه ((کارستان )) است که توسط بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان به همراه (( کارا فیلم )) برای ساخت به من پیشنهاد شد.

وی بیان داشت : با توجه به موضوع مهم آن که محیط زیست و کارآفرینی بود ساخت آن را با علاقه قبول کردم و با خانم شیرزادی آشنا شدم .

کارگران این اثر  اظهار داشت : این مستند 52 دقیقه ای نگاهی دارد به زندگی دکتر هایده شیرزادی اکولوژیست ، که با همکاری همسرش دکتر ادموند لمپکز در شهر کرمانشاه اقدام به قطع کامل دفن زباله ها و تبدیل پسماندها به بیوکمپوست کرده اند و قدمی بزرگ درجهت توسعه پایدار برداشته اند .

کارگردان مادر زمین تصریح کرد : هایده شیرزادی برای اولین بار در کشور سایت بازیافت نخاله های ساختمانی را در شهر کرمانشاه راه اندازی کرده تا از تخریب منبع اصلی آن زمین جلوگیری کند . این گامی ارزنده برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی منطقه است .

وی گفت : شروع کار با تحقیق توسط بنیاد ، بهمن سال 94 آغاز شد و در اسفند ماه همان سال تحقیق میدانی همراه با دوربین را من طی دو سفر چندروزه و زندگی با خانم شیرزادی انجام دادم . 10 بهمن ماه این فیلم مستند در پردیس سینما فرهنگ کرمانشاه با حضور عوامل فیلم رونمایی خواهد شد.

هایده شیرزادی دانش بازیافت را در دانشگاه های آلمان آموخت و تجربه کرد . او پس از بازگشت به ایران با پیگیریهای فراوان مدیران دولتی را راضی به همراهی با خود کرد تا بتواند سایت های بازیافت پسماند رانخست در زادگاهش گیلانغرب و بعد کرمانشاه سپس چند شهر دیگر ایران ایجاد کند . او همچنین با تربیت نیروهای کارشناس و آموزش خانه به خانه توانست مردم کرمانشاه را با موضوع تفکیک زباله درمبدا آشنا کند و این طرح را نیز به اجرا برساند .

هدف پروژه مستند (( کارستان )) ثبت و روایت تلاش کسانی است که در رویایی با چالش های بسیار ، توانستند معنای کار را حرمت بخشند و ثبت و انتقال دانش و تجربه هایشان می تواند الگوهای با ارزشی برای کل جامعه به خصوص جوانان باشد . با مشاوره رخشان بنی اعتماد و تهیه کنندگی مجتبی میرتهماسب دربخش خصوصی تولید شده است .


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار