محسن رضایی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

ایران کانون و لنگرگاه امنیت در منطقه است/ هرگونه اقدام نظامی از سوی آمریکایی‎ها، موجب پشیمانی آنان خواهد شد

فرمانده سابق سپاه گفت: رژیم صهیونیستی و عربستان ترامپ را وارد چالش و درگیری می‌کنند.

ایران کانون و لنگرگاه امنیت در منطقه است/ هرگونه اقدام نظامی از سوی آمریکایی‎ها، موجب پشیمانی آنان خواهد شد
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرلشکر محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران، در همایش مدیریت جهادی دانشگاه عالی دفاع ملی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چون مدیریت جهادی یک دانش برخاسته از تجربه است لذا این نوع مدیریت از سوی افراد دارای تجربه در این زمینه صورت می‎گیرد.

وی ادامه داد: تا به‎کارگیری مدیریت جهادی به عنوان یک امر فراگیر در سراسر کشور در تمامی سازمان‌ها و ادارات هنوز فاصله زیادی داریم.

رضایی در خصوص صحبت‌های اخیر ترامپ پیرامون آزمایش‎های موشکی کشورمان، گفت: ما به ترامپ توصیه می‌کنیم که با عقلای آمریکایی مشورت کرده و تاریخ درگیری‌های آمریکا با ملت ایران را مطالعه کند و بی‌گدار به آب نزند.

وی ادامه داد: برداشت ما این است که آل سعود و صهیونیست پوست خربزه زیر پای ترامپ می‌گذارند و او را وارد یک چالش و درگیری می‌کنند؛ ترامپ هم چون می‌خواهد اقتصاد آمریکا را حل کند با این زبان بازی به دنبال فروش سلاح و غارت منابع منطقه خلیج‌فارس و به‎دست آوردن میلیاردها دلار از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس است.

فرمانده سابق سپاه ادامه داد: ترامپ با بزرگ‌نمایی مسئله ایران درپی تهدید عنوان کردن کشورمان است، در حالی که ایران کانون و لنگرگاه امنیت منطقه است و همه به این مسئله اذعان دارند.

وی درباره موافقتهای صورت گرفته برای حل بحران سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای مسئله سوریه معتقد به راه‌حل‌های سیاسی برای حل بحران این کشور بوده و هرگونه راه‎حل نظامی را محکوم کرده است، لذا در همین راستا کمک‎های مستشاری خود را در اختیار ملت سوریه قرار داده است.

رضایی در ادامه افزود: بنابراین مسئله سوریه از طریق جنگ و درگیری پیش نمی‌رود واز طریق مذاکرات و دیپلماسی می‌تواند پیشرفت های خوبی داشته باشد و تاکنون هم پیشرفت‌های خوبی بین کشور ما با ترکیه و روسیه به وجود آمده است، بنابراین امیدواریم همان‎گونه که بحران سوریه با مقاومت به نتیجه رسید در موضوع دیپلماسی انقلابی هم ملت سوریه آرامش بیشتری پیدا کند و از چالش‌های سیاسی موجود رهایی یابند.

رضایی در پاسخ به این سوال که بهترین موضع‎گیری مسئولین نظام در قبال اظهارات مقامات آمریکایی چه می‌تواند باشد، گفت: سیاست‌های ما ابتدا نصیحت و توصیه و اجتناب از درگیری است، اما اگر برنامه آمریکایی‎ها بر مبنای تهدید و حمله نظامی قرار گیرد، ما با دفاعی جانانه آنان را نادم و پشیمان خواهیم کرد.

وی در پایان با بیان اینکه ما هنوز تهدیدات آمریکایی‌ها را جدی تلقی نمی‎کنیم، افزود: ترامپ از استعدادهایی برخوردار است که می‌تواند وی را به سمت جنگ بکشاند، اما ما امیدواریم که این ناامنی برای منطقه اتفاق نیفتد و صلح و آرامش در آن برقرار باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار