امروز صورت گرفت

آغاز جلسه مشترک وزرای نفت ایران و عمان در تهران

دقایقی پیش با حضور وزیر نفت عمان در تهران نشست مشترک وزیر نفت ایران و وزیر نفت عمان پشت درهای بسته آغاز شد.

آغاز جلسه مشترک وزرای نفت ایران و عمان در تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد الرحمی وزیر نفت عمان صبح امروز به همراه تیمی متشکل از مدیران ارشد صنعت نفت این کشور وارد تهران شد و دقایقی پیش با حضور در باغ کوشک وزارت نفت در تهران نشست مشترکی را با وزیر نفت ایران آغاز کرد.

در این جلسه معاون امور بین‌الملل وزیر نفت و معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران زنگنه را همراهی می‌کنند.

صادرات گاز ایران و عمان یک گام به جلو

بر اساس توافق سال ٢٠١٣ میان ایران و عمان، قرار است برای ۱۵ سال روزانه  ۱.۵ میلیارد فوت مکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود که با توجه به اهمیت راهبردی این پروژه سبب تحکیم روابط دو کشور و مناسبات انرژی در منطقه خاورمیانه می شود.

با توجه به رویکرد راهبردی جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای همسایه و با توجه به تاکید رئیس جمهوری ایران و پادشاه کشور عمان، یادداشت تفاهمی در زمینه صادرات گاز طبیعی میان وزیران نفت ایران و عمان در تاریخ ۴ شهریور ماه ۱۳۹۲ به امضا ۲ طرف رسید.

گفتنی است، نمایندگان ایران و عمان در آبان ماه امسال در نشستی مشترک با نمایندگان شل، توتال و کوگس راه‌های همکاری و مشارکت این شرکت‎ها را در پروژه صادرات گاز ایران به عمان بررسی کردند.

چارچوب توافق همکاری ایران و عمان امضا شد

نمایندگان شرکت‌های توتال، شل، کوگس، میتسویی و یونیپر آلمان نیزکه پیشتر برای حضور در پروژه صادرات گاز ایران به عمان اعلام آمادگی کرده بودند و آبان‎ماه امسال نیز  با مسئولان ایرانی در این زمینه مذاکره داشتند در این نشست امروز حضور داشتند.

بر اساس توافق سال ٢٠١٣ میان ایران و عمان، قرار است برای ١٥ سال روزانه  ١,٥ میلیارد فوت مکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود که با توجه به اهمیت راهبردی این پروژه سبب تحکیم روابط دو کشور و مناسبات انرژی در منطقه خاورمیانه می شود.

با توجه به رویکرد راهبردی جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای همسایه و با توجه به تاکید رئیس جمهوری ایران و پادشاه کشور عمان، یادداشت تفاهمی در زمینه صادرات گاز طبیعی میان وزیران نفت ایران و عمان در تاریخ ۴ شهریور ماه ۱۳۹۲ به امضا ٢ طرف رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار