آخرین تحولات میدانی سوریه؛

حمله به مواضع تروریست‌ها در حومه دمشق و حمص/ حفر 51 چاه در حومه حلب برای تامین آب مردم

ارتش سوریه مواضع تروریست‌های داعش را در حومه دمشق و حمص هدف قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، جنگنده های ارتش سوریه با هدف قرار دادن مواضع داعش در حومه شرقی دمشق، شماری از تسلیحات تروریست ها را منهدم ساختند.

به گزارش یک منبع نظامی سوری، نیروی هوایی ارتش سوریه حملات متعددی به مراکز تجمع تروریست های داعش در "تل دکوه" و اطراف حومه شرقی دمشق داشته که این حملات به هلاکت شماری از تروریست ها منجر شد.

در حومه شمالی دمشق نیز درگیری ها در اطراف فرودگاه "سین" ادامه دارد؛ چرا که این منطقه اهمیت و تاثیر ویژه‌ای در روند مبازراتی نیروهای سوری دارد و نقطه اتصال تدمر و دیرالزور و تسلط بر شمال شرق و شرق سوریه است. 

ارتش سوریه در درگیری های اخیر خود با تروریست ها در اطراف فرودگاه سین، بر برخی از مناطق اطراف این فرودگاه از جمله "منصور 1 و 2" و "کسارات شرقی و غربی" مسلط شده است.

در حومه شرقی حمص نیز نیروی هوایی ارتش سوریه محورهای ارتباطی و مواضع تروریست های داعش را در میدان گازی "حیان" در حومه شهر تدمر هدف قرار دادند.

در این حملات علاوه بر به هلاکت رسیدن شماری از تروریست ها، یک خودروی زرهی و یک خودروی مجهز به سلاح سنگین در منطقه "بیارات" در غرب تدمر منهدم شدند.

همچنین تروریست ها با 5 موشک، روستای "مریمین" در حومه شمالی حمص را هدف قرار دادند.

ارتش و نیروهای مسلح سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی، مراکز تجمع تروریست های داعش را در فرودگاه شهر دیرالزور هدف قرار دادند.

جنگنده های ارتش سوریه همچنین تروریست های داعش را در اطراف لواء التامین، مقابر و سریه جنید هدف قرار دادند و خسارات جانی و تسیحاتی بر آنها وارد آوردند.

از سوی دیگر، مهندس نبیل حسن، وزیر منابع آب سوریه، در دیدار با مسئولان استان حلب، از حفر 51 چاه برای تامین آب در اطراف این استان خبر داد.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم در استان حلب از سه هفته گذشته تاکنون با مشکل کمبود آب مواجه هستند، ستاد مدیریت بحران تصمیم گرفته است 51 چاه آب جدید در اطراف این استان حفر کند و آب به دست آمده از آنها را به مخازن اصلی پمپاژ و سپس به شبکه لوله کشی وصل کند.

وی افزود: اقدام تروریست های داعش در قطع منبع اصلی آب استان حلب از 24 روز گذشته تاکنون، جنایتی انسانی است که 3 میلیون نفر را از دسترسی به آب محروم کرده است.

همچنین حسین دیاب، فرماندار حلب اعلام کرد: تلاش ها برای آبرسانی به مردم حلب همچنان ادامه دارد و 550 تانکر آب در حال کمک رسانی به مرم در مناطق مختلف هستند.





انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار