آموزش" رفتارهای مدیریت پسا بحران" در برنامه‌ دانشگاه‌های پزشکی قرار می‌گیرد

باقر لاریجانی گفت: در زمینه آموزش رفتارهای مدیریت پسابحران در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اقداماتی را انجام داده‌ایم که در آینده نزدیک ابلاغ خواهیم کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشتبا اعلام این مطلب اظهار کرد: آموزش رفتارهای مدیریت پسا بحران در دانشگاه‌ها موضوع بسیار با اهمیتی است و وزارت بهداشت در این زمینه در خردادماه سال 1389 برنامه آموزشی دکترای تخصصی رشته سلامت در بلایا و فوریت‌ها در شورای عالی برنامه‌ریزی را به تصویب رساند و این رشته در حال حاضر در 8 دانشگاه علوم پزشکی کشور فعال است.
 
وی در ادامه گفت: در زمینه آموزش رفتارهای مدیریت پسا بحران در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور  3 برنامه آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد با گرایش‌های پدافند غیرعامل، حوادث ترافیکی و تغذیه در حال تصویب و اجرا است.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: سرفصل‌های آموزشی هر 4 سال یکبار و به درخواست بورد تخصصی وزارت بهداشت بازنگری می‌شوند. برنامه این دوره نیز در حال بازنگری است. اما مساله این است که رشته‌های بین‌رشته‌ای نیازمند ارائه واحدهای متنوعی هستند که طبق آئین‌نامه محدودیت‌هایی از نظر طول دوره تحصیلی وجود دارد و بسیاری از موضوعات لازم است که به صورت دوره‌های کوتاه‌مدت و... آموزشی ارائه شوند.
 
دکتر لاریجانی اضافه کرد: درخصوص رفتارهای مدیریت پسابحران، دانش آموخته‌های متعددی در کشور وجود دارد اما استفاده از دانش آموخته‌ها و بازخورد آنها به صورت اصلاحاتی در قوانین، ساختارهای مدیریتی، آموزشی و عملکردهای سازمانی موضوعی دشوار و  مستلزم هماهنگی‌های ملی و تصمیم‌گیری‌های مدیریت کلان است.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: در آموزش‌های تخصصی در مراحل بازیابی، بخش‌هایی از رفتارهای مدیریتی پسابحران آموزش داده می‌شود و با توجه به تجارب اخیر در کشور در حوادثی نظیر سیل جنوب شرقی کشور، حادثه ساختمان پلاسکو و ریزش بهمن جاده چالوس و ... در نظر داریم بخش‌های آموزش تخصصی در ارتباط با این موضوع در کوریکولوم این رشته‌ها گنجانده شود که البته در این زمینه اقداماتی را در دست داریم و به زودی به طور وسیع پیگیری می‌شود.


منبع: ایسنا
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.