مذاکره دولت کلمبیا با ارتش آزادی‌بخش برای صلح کامل

دولت کلمبیا برای برقراری صلح کامل با گروه موسوم به ارتش آزادی بخش ملی مذاکره می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعد از توافق با نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا، فارک، کلمبیا در تلاش برای برقراری صلح کامل در این کشور روز سه شنبه با آغاز مذاکرات صلح با ارتش آزادی بخش کلمبیا به مرحله مهمی برای پایان دادن به 50 سال بحران مسلحانه این کشور وارد می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهور کلمبیا چند روز پیش با ابراز خرسندی از آغاز مذاکرات صلح با ارتش آزادی بخش کلمبیا اعلام کرد مرحله عمومی مذاکرات میان دولت کلمبیا و ارتش آزادی بخش روز سه شنبه در کیتو، پایتخت اکوادور آغاز می شود و این مذاکرات دستیابی به صلح کامل را امکان پذیر خواهد ساخت. 

در آستانه این مذاکرات شبه نظامیان ارتش آزادی بخش کلمبیا یک گروگان نظامی را که از حدود ده روز پیش به گروگان گرفته بود، آزاد کردند و دولت کلمبیا نیز از آن استقبال و آن را اقدامی خوب ارزیابی کرد. 

فدریک ماسه، استاد دانشگاه ال اکسترنادوی بوگوتا، پایتخت کلمبیا، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه درباره مذاکرات صلح با ارتش آزادی بخش اعلام کرد این روندی است که دشوار به نظر می رسد و با مذاکرات صلح با فارک فرق دارد. 

فدریک ماسه تصریح کرد ارتش آزادی بخش تغییرات عمیق تری را در جامعه خواستار است. پابلو برلتران، مذاکره کننده ارشد ارتش آزادی بخش کلمبیا در ویدیویی که در شبکه اجتماعی توییتر قرار داد، تکرار کرد مذاکرات به مشارکت همه مردم کلمبیا نیاز دارد


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار