جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در همایش مدیریت جهادی:

نظام استکبار قادر به مقابله با یک پشه هم نیست

سردار سلامی گفت:نظام استکبار بر اساس ظلم و بی عدالتی تشکیل شده اند قادر به مقابله با یک پشه نیست.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار سرتیپ حسین سلامی در همایش مدیریت جهادی که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد با اشاره به صف آرایی استکبار برای مقابله با ملت ایران و ایستادگی ملت در مقابل مستکبرین اظهار داشت : نظام استکبار بر اساس ظلم و بی عدالتی تشکیل شده اند قادر به مقابله با یک پشه نیست.

وی افزود: یک مدیر جهادی از منظر الهی به محیط نگاه می کند و دشمنان را حقیر می داند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد:  مدیر جهادی هرگز بن بستی در مقابل خود نمی بیند و می داند مسیر جهاد در عین جهاد به ما اموخته می شود و این یک معیار و شاخص بزرگ است.

سردار سلامی همچنین گفت : ما با سردار تهرانی مقدم برای نقابله با ناو های دشمن فکر کردیم و به تکنولوژی موشک های بالستیک رسیدیم که دارای بردهای وسیع و قدرت تخریب بالا هستند . ما اطلاعاتی نداریم که امریکا و روسیه موشک بالستیک اهداف متحرک در دریا را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و منهدم کند.

وی در ادامه افزود: امروز سطح فناوری ما دقیقا با سطح تمام فناوری جهان است.

وی ادامه داد: هر انسانی براساس شاکله وجودی خود عمل می کند. بنابراین جهان بینی انسان افق های نگرش او به عالم تفسیر انسان از حقایق عالم نشاندهنده ابعاد معنوی وجود اوست. درست است ابعاد هندسی و فیزیکی انسان محدود است اما شعاع شخصیت معنوی انسان نامحدود است .

سلامی گفت: وساطت در علم و جسم از دید قرآن معیار فضیلت است. از لوازم نبوت است. آنچه که در انقلاب بزرگ ما رخ داد و آفرینشگر میدان جهاد شد نوع نگاه امام (ره) و رهبر انقلاب به قدرت هایی بود که به ظاهر بزرگ بودند و همه آنها در مقابل ما ایستاده بودند و هنوز هم ایستاده اند و صف کشیدند تا از تبدیل شدن ما به یک ضلع جدید قطب قدرت در جهان جدید جلوگیری کنند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آنها نمی توانستند هندسی قدرت در جهان را دنبال کنند. اما ملت ایران از میان این صف آرایی فشرده جهانی عبور کرد و مسیر خود را برای قوی شدن پیمود.

سلامی گفت: منطق محور قدرت در مفهوم جهادی آن همین است. نگاه به قدرت ها براساس جهان بینی و منطقی که منبع فیاض وحی الهی به ما آموخته است بنابراین یک مدیری جهادی از منظر الهی به محیط نگاه می کند.

وی افزود: هم امام و رهبری مدیران جهادی این جامعه را در تراز افق های اندیشه خود تربیت کردند. انسانهایی که هرگز راهی برای غلبه کفار بر مومنان نمی یابند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مدیر جهادی هرگز بن بستی فرا راه خود نمی بیند زیرا قرآن می فرماید یک مدیر جهادی می داند مسیر جهاد در عین جهاد به ما آموخته می شود و نه قبل از آن و نه مستقل از میدان جهاد و این یک معیار و شاخص بزرگ است.

سلامی ادامه داد: برای دستیابی پیشرفت نیازمند روحیه جهادی هستیم. آنچه امروز در عرصه دستاوردهای علمی می بینید همه در کشور محصول تلاش علمی جوانان در زمان تحریم است و هرجا دشمن بیشتر فشار آورد ما آنجا بیشتر موفق بودیم و هرگز دشمن راه سعادت و موفقیت و غلبه خود را به ما نمی آموزند و این یک حقیقت است.

وی گفت: ما هم می دانیم تنها راه پیشرفت، امنیت، عزت، اقتدار و رفاه در قوی شدن است. هر مدیر جهادی در هر نقطه ای باید با فلسفه ای عمیق زیردستان خود را برای نبرد با بزرگترین دشمن تاریخ آماده کند.

جانشین فرمانده سپاه افزود: امروز در همه عرصه های علمی، فرهنگی، اقتصادی یک جنگ است و این جنگ همه جانبه و تمام عیار است و تنها با الگوی جهادی می توان در برابر این جنگ پیروز شویم. پیروزی در دستان ما است چرا که در نابرابرترین فضا توانستیم جهان استکبار را از سیطره سیاسی خارج کنیم.

سلامی ادامه داد: ما توانستیم قلمرو تسلط دشمن را  تنگ کنیم. این دامنه قدرت اوست که در حال فرسوده شدن است البته به موازات آن در درون آمریکا و اروپا شاهدیم با همین فرسایش توانمندی آنها روبرو هستید.

سلامی گفت: هر چه بیشتر تلاش می کنند کمتر نتیجه می گیرند. این یک آیینه تمام نمایی از رخساره جهاد برای تغییر نقشه سیاسی عالم به نفع ملت های مسلمان از سیطره قدرت های سلطه طلب برای خارج شدن است.

وی یادآور شد: جهاد ما ادامه دارد. قادر به بیان پیشرفت در حوزه های دفاعی نیستم . نرخ تغییر قدرت دفاعی ما به روز است که این قدرت فقط با مدل مدیریت جهادی به دست آمده است.

جانشین فرمانده سپاه گفت: در حوزه اقتصاد هم می توانیم همین مدل را شبیه سازی کنیم. ظرفیت های کشور ما عظیم است. ما آنچه همه جهان در اختیار دارد از منابع انرژی تا سرزمین فرصت آب و انسان های هوشمند با روح های بزرگ و با استحکام در اعتقاد و اندیشه و ایمان و با یک رهبر بزرگ و آرمان بزرگ و ملت بزرگ و دشمن بزرگ را در اختیار داریم و هر ملتی این چهار عنصر را در اختیار داشته باشد به عظمت و سعادت می رسد.

وی تاکید کرد:  کمتر کشوری می توانید بیابید که همه این چهار پدیده بزرگ را در اختیار داشته باشد. فرصت برای ما برای عظیم شدن و جهانی شدن بسیار فراوان است و بدانید ما تبدیل به یک قدرت منطقه ای با دامنه تاثیر جهانی شده ایم.
سلامی ادامه داد: این حقیقت امروز در تمام ابعاد زندگی انقلاب ما نمایان است و در سی و هشتمین سالگرد این حرکت عظیم امروز به ملت ایران و تراز بین المللی شخصیت او نگاه کنید.

وی یادآور شد: یک کشور با این مشخصات قدرتمند شناخته می شود که بتواند در مقابل استراتژی های قدرت بزرگ بایستد و شکست نخورد و پیشرفت کند. این اتفاق افتاده است. نه تنها این اتفاقات افتاده بلکه دشمن قدرتمند را منفعل کند.
سلامی ادامه داد: حل مسایل منطقه که در آن همه قدرت های بزرگ در نقطه تلاقی آن صاحب راهبرد هستند چه کسی هم در میدان و هم در صحنه سیاسی حرف اول را می زند. می بینید قدرت های بزرگ در حاشیه تحولات سیاسی نشستند. قدرت عمل در میدان هم ندارند.

وی گفت: این امر بیان احساساتی یک موضوع نیست و این واقعیت های نمایان بخش بزرگی از هویت و شخصیت جدید و نوینی است که ایران اسلامی در پرتو انقلاب شکوهمند خود و زیر تعالیم اسلام و رهبری های دو رهبری بزرگ در عالم در عصر حاضر به آن رسیده است.

جانشین فرمانده سپاه گفت: ما پیش می رویم و ابدا متوقف نمی شویم. برای ما شکست یک گزینه نیست. اصلا گزینه نیست. هر عدم موفقیتی که  اتفاق بیفتد تنها یک نقطه از یک مسیر است که ما در آن متوقف نمی شویم. هر اتفاقی بیفتد برای ما پیروزی است. گزینه اصلی که ما در تعقیب آن هستیم پیروزی نهایی است.

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی که به صحنه دارم به شما امید می دهم که ایران ظرف سال های آینده مهد یک تمدن شکوهمند در علم، فناوری، فرهنگ و اندیشه و هم در آزادی و هم در ساخت یک هویت جدید برای عصر جدید به گونه ای که نقطه کانونی جذابه برای همه کسانی باشند که می خواهند در یک جهان پاک و آباد با امنیت زندگی کنند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار