تبریز؛

اجرای 1049 طرح پژوهشی توسط جهاد دانشگاهی

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی گفت: یک هزار و 49 طرح پژوهشی با اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال در سال گذشته انجام یافته است.

اجرای 1049 طرح پژوهشی توسط جهاد دانشگاهیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پورعابدی در آیین معرفی   رئیس جدید  جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی افزود:86 درصد از طرح‌های پژوهشی جهاددانشگاهی، طرح‌های تقاضا محور  و دانش نیان  است.
 
وی بیان کرد :به یمن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حوزه تولید علم، صنعت و نیز در میان کشورهای منطقه رتبه نخست  و از نظر رشد علمی جایگاه 14 جهانی را کسب کرده‌ایم.
 
پورعابدی با انتقاد از تخصیص کمتر از نیم درصد از تولید ناخالص ملی به تحقیق و پژوهش گفت: این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته بیش از 3 الی 5 درصد از تولید ناخالص داخلی کشورشان را به امر تحقیق و پژوهش اختصاص می دهند.
 
وی  جایگاه جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی را جایگاهی برتر در بین استان های دیگر برشمرد و گفت: زیر ساخت های خوبی در این استان برای تحقیق و پژوهش فراهم شده است.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی  نیز گفت: در برنامه ششم توسعه، زمینه کاری وسیعی برای جهاددانشگاهی پیش بینی شده است.
 
فرهنگی  جهاد دانشگاهی را یکی از نهادهای مولود انقلاب اسلامی ایران دانست که با عمل به وظایف خود دستاوردهای بسیار با اهمیتی را توانسته برای نظام به ارمغان آورد.
 
نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور  شد: از جمله آثار انقلاب اسلامی شکل‌گیری نهاد جهاددانشگاهی از دل دانشگاه بود که با رویکردها و رفتارهای بروکراتیک امکان ایجاد آن نبود.
 
 در این مراسم از زحمات چندین ساله نجف قراچورلو قدردانی و  محسنی به عنوان رئیس جدید جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی معرفی شد.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.