غواصان حزب‌الله؛ کابوس جدید صهیونیست‌ها

احتمال نفوذ غواصان حزب‌الله لبنان به سواحل فلسطین اشغالی، نگرانی جدید رژیم صهیونیستی است.

غواصان حزب‌الله؛ کابوس جدید صهیونیست‌ها
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، نیروی دریایی اسرائیل تلاش می کند خود را برای مقابله با نفوذ غواصان حزب الله در هر جنگی در آینده آماده کند. ارزیابی محافل اسرائیلی آن است که با قدرت گرفتن حزب الله، این گروه به تهدید جدی برای اشغالگران تبدیل شده است. 

گزارشگر شبکه المیادین گفت: گزارش رسانه های اسرائیلی نشان می دهد نیروی دریایی این رژیم تلاش می کند با نفوذ نیروهای حزب الله از دریا مقابله کند. به ویژه که مرزهای دریایی نزدیک لبنان، نقطه ضعفی است که نیروهای تکاور حزب الله برای استفاده از آن در صورت بروز جنگ، تمرین می کنند. احتمال ورود سری غواصان یا شناگران مسلح وابسته به حزب الله به ساحل در شمال نهاریا برای اجرای عملیات بزرگ، سناریویی است که نیروی دریایی اسرائیل نگران آن است. به ویژه که ممکن است از مناطق ساحلی لبنان، موشک های هدایت شونده و خمپاره به طرف نیروی دریایی اسرائیل شلیک شود. ارتش اسرائیل در دو سال گذشته، سامانه هایی را برای رهگیری در مناطقی که ممکن است در آنها عملیات نفوذ رخ دهد، مستقر کرده است. 

یک افسر اسرائیلی گفت:«ما با دشمن پیچیده ای روبرو هستیم و تلاش آن برای عملیات هم پیچیده و ترکیبی خواهد بود.» 

در ادامه این گزارش آمده است: منابع نظامی اسرائیل در مصاحبه با روزنامه یدیعوت آحارانوت، حزب الله را شبیه ارتشی دانستند که همه چیز را زیر نظر دارد و از تجربیات، درس می گیرد. 

نگرانی اسرائیل آن است که حزب الله در طول سال های گذشته به سلاح های پیشرفته و دقیقی دسترسی پیدا کرده است و نیز اعتماد فزاینده ای به خود دارد. این سخن منابع نظامی اسرائیل مطابق با ارزیابی یفتاح شاپییر، رئیس برنامه بودجه نظامی خاورمیانه در مرکز امنیتی اسرائیل است که گفته بود حزب الله یکی از بهترین ارتش ها در خاورمیانه است. ارتشی که به خوبی سازماندهی دهی شده و آموزش دیده است و سرشار از انگیزه و دارای دکترین رزمی برجسته ای است. به همین علت، حزب الله خطرناکترین تهدید برای اسرائیل است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار