حیدرپور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اقدام متقابل ایران در برجام قطعا مورد تعجب آمریکایی‌ها خواهد شد

نماینده سابق مجلس گفت: آمریکایی‌ها اگر بخواهند به بدعهدی خود در اجرای برجام ادامه دهند باید منتظر اقدام متقابل ایرانی‌ها باشند که قطعا مورد تعجب آنها خواهد بود.

عوض حیدرپور عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به اقدامات اخیر آمریکا در تحریم 12 شرکت و 133 ایرانی به بهانه فعالیت موشکی ایران واکنش نشان داد.

وی افزود: ایران درحالی پای میز مذاکرات با 5+1 حاضر شد که کلیه تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: طرف‌های غربی در ابتدای این توافق پذیرفتند که تمام تحریم های که در ارتباط با فعالیت هسته ای ایران است را بردارند که متأسفانه در خلال یکسالی که از موضوع برجام سپری شد آنها به قول و قرارهای خود عمل نکردند.

نماینده سابق مجلس تأکید کرد: ایران طی مذاکرات هسته‌ای همواره بر روی مسئله تقویت بنیه دفاعی و همچنین مسائل مربوط به فعالیت موشکی خود تاکید داشت و اذعان داشت که به هیچ وجه در قالب توافق هسته ای درباره موضوعات دفاعی خود مذاکره نخواهد کرد.

حیدرپور با اشاره به مانور موشکی ایران طی روزهای اخیر بیان داشت: موضوع مانور موشکی از جمله موضوعاتی است که در آینده هم شاهد آن خواهیم بود و ادامه خواهد داشت، بنابراین باید گفت در صورتی امریکا در اجرای برجام بدعهدی می کند که طرف‌های غربی زمانی در جریان توافق هسته‌ای مسائل موشکی ایران را پذیرفته بودند.

وی در پایان تاکید کرد: آمریکایی‌ها اگر بخواهند به بدعهدی خود در اجرای برجام ادامه دهند باید منتظر اقدام متقابل ایرانی‌ها باشند که قطعا مورد تعجب آنها خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، نماینده ، آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار