چاله جدید سازمان‌های بیمه‌گر؛

آیا دفترچه‌های بیمه از اول اسفندماه اعتبار خود را از دست می‌دهند؟

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر درباره اعلام انجمن داروسازان مبنى بر بی‌اعتبار شدن دفترچه‌ها و اقدام وزارت بهداشت در این خصوص خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اكبر عبداللهی اصل مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو درباره بى اعتبار شدن دفترچه ها از اول اسفند طبق اطلاعيه انجمن داروسازان گفت: ما در وزارت بهداشت تلاش مى كنيم اين اتفاق رخ ندهد اما بدهى بيمه ها به نظام دارويى كشور به قدری سنگين شده كه بسيارى از شركت هاى دارويى توان تحمل اين بار مالی را ندارند.

وى ادامه داد: در حوزه دارو، تامين ماده اوليه به صورت نقد انجام مى شود اما محصول نهایی به صورت نسیه به فروش رسیده و هزينه هاى آن پرداخت نمى‌شود.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو با اشاره به ميزان طلب داروخانه و زنجيره تامين گفت: امسال در زنجيره تامين دارو در حوزه بيمارستانى از بيمه ها دريافتى نداشتيم و در بخش سرپايى پرداخت ها با چند ماه تاخير صورت گرفت.

عبداللهى اصل تاكيد كرد: طلبى كه حوزه زنجيره تامين دارو اكنون از داروخانه ها و به تبع آن از بيمه ها دارد، حدود يک چهارم كل حجم بازار دارويى كشور و معادل سه هزار و 500 ميليارد تومان است. به همين دليل انجمن هاى داروسازى دفترچه های بیمه را بى اعتبار عنوان کردند.

وى با اشاره به آسيب بدهى بيمه ها و پرداخت نشدن مطالبات به نظام دارويی كشور تصریح کرد: به دليل پرداخت نشدن مطالبات از سوى سازمان هاى بيمه‌گر چرخه دارويى كشور در حال فلج شدن است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو يادآور شد: ما در وزارت بهداشت در تلاش هستيم در تامين داروى مورد نياز مردم مشكلى پيش نيايد و اگر پاى سلامت بيماران وسط باشد، وزارت بهداشت از روش ها و تمهيداتى براى تامين سلامت مردم استفاده مى‌كند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۰:۲۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
.............مچکریم اینم گشایش امروز
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۲۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
الکترونیکی کنن .ودفترچه ها جمع شه .با کارت بیمه جدید خوب میشه کاغذ بازی و سرگردانی .
-
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
سازمان تامین اجتماعی به بازنشتگان که میرسه حقوق بخور که نمیر ی مده اما به کارکنان خودش حقوق های بالایی میده
Germany
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
دفترچه بیمه تامین اجتماعی همین الانم کارایی چندانی نداره .تمام داروها خارجی هستن و آزاد حساب میشن .در پرداخت پول ویزیت هم تاثیر ناچیزی داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
این یعنی ورشکستی بیمه ها
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۳:۰۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
سازمان تامین اجتماعی پر سود ترین سازمان کشوره که حتی به دولت وام میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
ای کاش سازمان تامین اجتماعی بجای ایجاد هتل خرید هواپیما و قطار و دخالت در امور گردشگری به توسعه بیمه و خدمات بهتر و بخصوص بدهی داروخانه های طرف قرارداد پزشکان رامی پرداخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
دفترچه بانکی ها رو توپ هم تکون نمیده
آخرین اخبار