قزوین؛

همایش سنگر فیروزه ای

همایش سنگر فیروزه ای با محوریت نقش مساجد و روحانیت در پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ نماینده ولی‌فقیه در استان در این همایش از مساجد به عنوان دانشگاه فراگیری ایمان یاد کرد و گفت : اقشار مختلف مردم در دوران انقلاب دانشجویان این دانشگاه بودند و با ایمان و وحدت خود انقلاب را به پیروزی رساندند .

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت : پرهیز از حسد، بخل، عداوت، دشمنی، دروغ، غیبت، دنیاپرستی و دست‌گیری مظلومان و ستم‌دیدگان رسالت همه ما محسوب می‌شود و مسیر استمرار و صدور انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: یکی از رسالت‌های جدی امام جماعت‌ها ، انتقال آرمان‌های انقلاب و امام خمینی (ره) به نوجوانان است و اگر این کار به درستی صورت بگیرد رسالت انقلابی خود را انجام داده‌ایم.

حجت الاسلام  عباسی مدیر حوزه های علمیه قزوین هم در این مراسم به نقش روحانیت درپیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : امروز هم ائمه جماعات در مساجد به خوبی در زمینه ترویج علوم قرآنی نقش آفرینی می کنند.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵۰ نفر در مدارس حوزه های علمیه استان مشغول به تحصیل هستند ،افزود : میزان ثبت نام در حوزه های علمیه نسبت به سال گذشته ۱۴۰ نفر افزایش داشته است.

سرهنگ داود بهرامی فرمانده سپاه ناحیه امام‌حسن مجتبی (ع) قزوین  هم در این مراسم بر پایداری و حفظ انقلاب تاکید کرد و گفت : روحیه انقلابی و ایمان الهی  از ارکان تداوم انقلاب اسلامی است .

سرهنگ داود بهرامی اضافه کرد : کسانی که در حرف از مقام‌معظم رهبری تبعیت می کنند و در عمل رفتار دوگانه ای دارند نمی توانند در استمرار انقلاب اسلامی نقش درستی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه همه تلاش دشمن این است که مساجد را از جوانان بگیرد ، گفت : هیات امنا، روحانیت و فرماندهان پایگاه باید با جذب حداکثری جوانان در مساجد نقشه های دشمنان را خنثی کنند.

در پایان این مراسم از ائمه جماعات برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.