بجنورد؛

انهدام باند قاچاق اشیای عتیقه دربجنورد

چهار شی عتیقه در شهرستان بجنورد کشف و 4 نفر دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به انهدام باند قاچاق در شهرستان بجنورد گفت: در پی خبر رسیده مبنی بر فعالیت یک باند قاچاق اشياء عتيقه در بجنورد، موضوع در دستورکار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران با استفاده از یکسری اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یک نفر با هویت مشخص شدند، افزود: مأموران با برنامه ريزي دقيق و جلب اعتماد فرد موردنظر، توانستند قرار یک معامله طرح ریزی شده را با وی هماهنگ کنند.

سردار مظاهری با اشاره به اینکه مأموران در این عملیات چهار متهم دستگیر و چهار شیء عتیقه به ارزش 12 میلیارد و 10 میلیون ریال کشف کردند، اظهار کرد: این اشیاء شامل یک لوح بيضي شکل طلا مربوط به دوره هخامنشي، پيکر زن و مردی از جنس چدن مربوط به دوره ايلاميان و يک سکه نقره متعلق به دوره ساسانيان است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه اشیاء عتیقه کشف شده به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تحويل و عتیقه بودن آن ها تائید شد، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.