یاسوج؛

نگرانی باغداران از کاهش دمای هوا

گسترش سرما در روزهای اخیر نگرانی باغداران کهگیلویه و بویراحمدی به‌ویژه در مناطق گرمسیری را به لحاظ سرمازدگی باغ‌های مرکبات به همراه داشته است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛ هفت هزار هکتار باغ مرکبات در جنوب کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و سالانه از این باغ‌ها 35 هزار تن میوه برداشت می‌شود. 

حدود سه هزار و 500 هکتار از سطح باغ‌های مرکبات کهگیلویه و بویراحمد که بیشتر در گچساران، باشت و دهدشت قرار دارند، بارور هستند. 

کاهش دمای هوا درحالی است که برخی باغداران مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد ازجمله باشت و گچساران هنوز محصول مرکبات خود را برداشت نکرده‌اند. 

به دنبال موج سرما در روزهای اخیر، دمای هوا در برخی مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد تا منفی 12 درجه و در مناطق گرمسیری تا چهار درجه زیر صفر کاهش یافت است. 

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که بیشتر کاهش دمای هوای روز جاری در سی سخت 7 درجه زیر صفر ثبت شده است. 

ولی بهره مند افزود: دمای هوای یاسوج منفی 6، امامزاده جعفر، گچساران و دهدشت نیز 3 درجه زیر صفر و لیکک 2 درجه گزارش شده است. 

کهگیلویه و بویراحمد دارای 41 هزار هکتار باغ است و کارشناسان کشاورزی بر لزوم برنامه ریزی کشاورزان برای کاهش خسارات سرمازدگی با پیش بینی تدابیر لازم تاکید کرده‌اند. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.