پورکیایی درنشست خبری:

حدود 555برابر حق بیمه دریافتی خسارت دادیم/ سهام یک بانک سودده را خریداری می‌کنیم

مدیر عامل بیمه ایران به شرح خسارت های وارد شده در جریان حادثه پلاسکو و نحوه جبران پرداخته است.

حدود 555برابر حق بیمه دریافتی خسارت دادیم/ حادثه پلاسکو عمدی نبوده استبه گزارش خبرنگار بورس،بانک وبیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان محسن پورکیانی مدیرعامل بیمه ایران درنشست خبری صبح امروز درجمع خبرنگاران به تشریح جزئیات عملکرد بیمه در حادثه ریزش ساختمان پلاسکو گفت: دقایق ابتدایی ریزش ساختمان پلاسکو ارزیابی های اولیه از میزان خسارت صورت گرفت و از شنبه بعد از وقوع حادثه آماده تشکیل پرونده بودیم و تمام بیمه گذاران تشکیل پرونده دادند.

وی گفت: درحال حاضر امکان ورود به ساختمان  پشت پلاسکو و برآورد خسارت وجود ندارد اما اگر مراجع قضایی اجاره دهند ظرف 3 روز کار را نهایی خواهیم کرد.

پورکیانی عنوان کرد: اگر همه واحدها بیمه داشتند شاید تعداد کمی از آتش نشانان شهید می‌شدند چرا که علیرغم ممانعت آتش نشانان افراد سعی می کردند سراسیمه بخشی از اموال و دارایی های خود را نجات دهند.

مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به اینکه بیمه آتش سوزی اجباری نیست گفت: 555 برابر حق بیمه دریافتی در پلاسکو خسارت دادیم.

پورکیانی درخصوص توانگری مالی شرکت های بیمه گفت: درسال 94 حدود 900 میلیارد تومان به حساب ها بابت خسارت معوق پرداخت کردیم این درحالیست که سازمان حسابرسی توانگری مالی 83 درصدی ما را تایید کرده ولی کاهش توانگری مالی به مفهوم عدم توانایی پرداخت ملی نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که کارشناسی یکی  از واحدهای ذکر شده پلاسکو که بیمه ایران اعلام کرد به کجا رسید، عنوان کرد: یکی از خسارت‌ها ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که با توجه به اینکه خسارتش بالا بود باید مراحل بیشتری را طی می کرد و در شورای فنی، ارزیابی‌های خاصی انجام می‌شده که در نهایت بعد از تصویب پرداخت خواهد شد.

وی افزود: 160 بیمه گذار داشتیم که 125 نفر بیمه گذار مستقیم بودند و 36 نفر به دلیل دریافت تسهیلات بانکی موظف به خرید پوشش بیمه نامه شده بودند.

مدیرعامل بیمه ایران اظهار کرد: خسارت 72 پرونده را پرداخت کردیم و 6 مورد باقی مانده است.

پورکیانی تصریح کرد: ما ریسک ساختمان را می دانستیم، به همین دلیل حق بیمه این ساختمان برخلاف سایر ساختمان های تجاری که یک در هزار است، 1.81 در هزار لحاظ شده است.

وی در خصوص تاسیس بانک از سوی شرکتهای بیمه گفت: بانکها در سراسر دنیا از دل بیمه بیرون می آید در حالیکه بیمه ایران قبل از انقلاب بانک داشته است اما اکنون با توجه به محدودیت قانون نتوانستیم بانک خودمان را احیا کنیم.

مدیرعامل بیمه ایران ادامه داد: هیچ یک از شرکتهای بیمه بیمارستان ندارند تا نرخ واقعی را احصا کنند و ابزار تنظیم بازار را در این میان ندارند که باید این کار را ساماندهی کنیم. 

وی دستیابی به اهداف برنامه ششم در صنعت بیمه را غیرعملیاتی دانست و گفت: اگر بخواهیم به ضریب نفوذ هفت درصدی بیمه برسیم باید صنعت بیمه سالانه ۵۰ درصد رشد داشته باشد.

وی تاکید کرد که با وجود تلاش های انجام شده برای تاسیس یک بانک، منع قانونی در این زمینه وجود دارد هرچند که در کشورهای پیشرفته بانک ها از دل شرکت های بیمه به وجود می آیند.

مدیرعامل بیمه ایران ادامه داد: بر همین اساس در نظر داریم سهام یک بانک بزرگ را خریداری کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mohsen
۲۰:۳۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
کدام بانک دربورس سودده هست؟
آخرین اخبار