قزوین؛

اجرای طرح نظارتی بازار

طرح نظارتی بازار ویژه ایام نوروز در قزوین اجرا می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت : این طرح با عنوان پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز سال96 از اول اسفند ماه همزمان با سراسر کشور اجرا خواهد شد .

اجرای طرح نظارتی بازار

سیامک بابایی اضافه کرد : کالا های مشمول این طرح شامل نان، لبنیات،گوشت قرمز، شکر، گوشت مرغ، برنج، تخم‌مرغ ، میوه، قند، روغن نباتی، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، خواربار و شیرینی‌جات وو نظارت بر عملکرد انبارها و سردخانه ها، میادین میوه و تره بار است.

به گفته وی، در بخش خدماتی نیز این طرح شامل شرکت های مسافرتی هوایی، زمینی و دریایی و دفتر فروش آنها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری ها و رستوران های بین شهری است.

بابایی فر با تاکید بر نظارت ویژه بر تامین، توزیع و قیمت میوه و مرکبات به ویژه میوه‌های پرمصرف شامل سیب، پرتقال و کیوی، افزود: همچنین نظارت بر مراکز نگهداری کالا مانند سردخانه ها و انبارها و بررسی میزان موجودی کالا در اول و پایان دوره به منظور پشتوانه ذخیره سازی انجام می‌شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: نظارت بر رعایت نصب برچسب قیمت و صدور فاکتور برای کالاها و خدمات، بهره گیری از توان اتحادیه ها در همگانی کردن نصب برچسب قیمت کالا و خدمات و الصاق نرخ نامه و تابلوی قیمت در پارکینگ ها، توقفگاهها و رستوران های بین راهی از دیگر موارد نظارتی در این طرح است.

بابایی فر همچنین ، نظارت ویژه بر نصب نرخ نامه در همه اماکن اقامتی و پذیرایی و نصب شرایط پذیرش و نرخ نامه در همه اتاق ها با درج تلفن 124 ستاد خبری، الصاق نرخ نامه در خطوط تاکسیرانی شهری، تاکسی سرویس ها، سواری های کرایه، خطوط اتوبوسرانی و مینی بوس از دیگر موارد نظارتی طرح برشمرد.

بابایی فر ادامه داد: در این طرح از توان ناظرین افتخاری نیز به منظور انجام نظارت و بازرسی نامحسوس بر واحدهای صنفی، استفاده و رسیدگی سریع به گزارش های مردمی نیز بهره گیری می شود.

به گفته رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، این طرح تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

 رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  هدف از اجرای این طرح را ایجاد زمینه مناسب برای تامین کالاهای اساسی مردم، جلوگیری از تخلف های احتمالی،رسیدگی سریع و دقیق به شکایت های مردمی با توجه به ضرورت کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالاها و خدمات مورد تقاضای عموم مردم در مراحل تامین، توزیع و ارایه خدمات و قیمت بیان کرد .

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق تلفن 124 ستاد خبری اعلام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.