نوبخت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش سن امید به زندگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی/رتبه ایران در پیوند اعضاء جهش داشته است

رئیس کمیسیون بهداشت گفت: امید به زندگی یکی از مهمترین شاخصه های بهداشتی است که با پیروزی انقلاب از 55 سال به 74 سال افزایش یافته است.

علی نوبخت حقیقی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرار رسیدن ایام دهه فجر گفت: افزایش امید به زندگی یکی از مهمترین شاخصه های بهداشتی است که با پیروزی انقلاب اسلامی از 55 سال به 74 سال افزایش یافته است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحول عظیمی در تربیت پزشک، پرستار و بالا رفتن سطح آموزش بهداشت و درمان صورت گرفته است به طوری که کشور از ورود پزشک و کادر درمانی از سایر کشورها بی نیاز شد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات با اشاره به اینکه در گذشته ما مجبور بودیم بسیاری از بیماران خاص را برای درمان به خارج از کشور اعزام کنیم افزود: امروز به همت پزشکان ایرانی که اکثرا تربیت یافته دوران پس از انقلاب هستند اکثر قریب به اتفاق بیماران در داخل کشور درمان می شوند.

وی مسئله پیوند اعضاء را یکی از مهمترین پیشرفت های کشورمان در دوران پس از انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب به طور کل 100 مورد پیوند کلیه داشتیم  که اکثرا در انگلیس انجام می شد اما هم اکنون به گونه ای شده که نه تنها پیوند اعضای بیمارارن ایرانی در داخل کشور انجام می شود بلکه کشورهای همجوار نیز بیماران خود را برای درمان به کشور ما اعزام می کنند.

نوبخت تصریح کرد: پیوند قرنیه، مغز استخوان، قلب، کلیه و کبد رشد بسیار زیادی در دوران پس از انقلاب داشته است، همچنین تشکیل شبکه‌های بهداشتی درمانی به روستاییان و افرادی که سطح درآمد پایینی دارند توسعه یافته است، به طوریکه این افراد نیز می توانند به بیمارستانها تخصصی  و فوق تخصصی مراجعه کنند و تحت طرح تحول نظام سلامت قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در ادامه اظهار داشت: طبق این طرح قسمت اعظم خدمات بهداشتی رایگان است و در بعضی موارد، 3 الی 6 درصد هزینه از بیماران دریافت می‌شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار