اصفهان؛

فریب پیامک های جعلی را نخورید

رئيس پليس فتای استان با هشدار در خصوص كلاهبرداری های پيامكی گفت: شهروندان بايد بدانند كه برای دريافت جايزه و يا وجه نيازي به ارسال اطلاعات بانكي نيست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي  اظهار داشت: اخيرا مشاهده شده است کلاهبرداران پيامک هاي جعلي با مضاميني مانند "مشترک گرامي شما برنده جايزه قرعه کشي شده‌ايد" را ارسال كرده  و از دريافت كنندگان پيامك مي خواهند كه براي کسب اطلاعات بيشتر از نحوه دريافت به سايت مورد نظر مراجعه نمايند.

رئيس پليس فتاي استان اصفهان افزود: يکي از جرائمي که امروزه در فضاي مجازي باب شده و مبالغ بسياري از شهروندان از اين طريق کلاهبرداري مي شود ارسال پيامک‌هايي جعلي  است كه با متني بسيار جذاب و اغوا کننده طراحي مي‌گردد و در غالب طرح‌هاي مختلف که همگي با استفاده از شيوه‌هاي مختلف مهندسي اجتماعي و در ايام و مناسبت‌هاي خاص به صورت انبوه براي هموطنان ارسال مي‌شود.

اين مقام مسئول عنوان داشت: پس از مراجعه کاربر به سايت مورد نظر، در صفحه نخست آن سايت درگاه پرداخت جعلي يکي از بانک‌هاي معتبر مشاهده مي‌گردد که طبق گفته سايت براي دريافت جايزه خود بايد اطلاعات خواسته شده را پر نمايند.
اين مقام انتظامي بيان داشت: اطلاعات خواسته شده شامل شماره حساب‌، رمز دوم‌، کدcvv2، تاريخ انقضاء و ... است و در صورتي که کاربر اين اطلاعات را وارد نمايد حساب وي در مدت زمان کوتاهي توسط کلاهبرداران خالي مي‌شود.

سرهنگ مرتضوي گفت: پليس فتا به شهروندان توصيه مي كند تا با حفظ هوشياري و رعايت هشدارهاي ارائه شده، در صورت دريافت پيامک‌هايي از اين دست به آنها پاسخ ندهند.
اين مقام انتظامي تصريح كرد: شهروندان اين نکته خيلي مهم را هم  هرگز نبايد  فراموش كنند كه براي دريافت جايزه، نيازي به ارسال اطلاعات بانکي به غير از شماره کارت نيست و در صورت برخورد با چنين پيامك هايي موضوع را از طريق شماره تلفن 110 به اطلاع پليس برسانند تا پيگيري ها براي برخورد با اين گونه كلاهبرداران صورت گيرد.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار