مشهد؛

مقاوم‌ سازی 48 درصد از مدارس کشور

حدود ۴۸ درصد از مدارس کشور نوسازی و مقاوم‌سازی شده است و مدارس باقیمانده در برنامه ای ۵ ساله مقاوم‌ سازی و نوسازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون عمران وزیر آموزش‌ و پرورش کشور در حاشیه افتتاح مجتمع آموزشی شهید بهشتی گناباد با اشاره به مقاوم‌سازی ساختمان و مدارس غیر مقاوم به عنوان اولویت اصلی  وزارت آموزش‌وپرورش، معماری مدارس را در امر آموزش دانش آموزان مهم و مؤثر دانست.
نظر پور افزود افزود: اگر معماری مدارس با معماری بومی هر منطقه مطابقت داشته باشد ماندگاری مدارس بیشتر و آموزش به دانش آموزان اثرگذارتر می‌شود.
معاون عمران وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به سیاست مجتمع سازی در آموزش‌وپرورش تصریح کرد: با مجتمع سازی محیط‌های آموزشی همه امکانات برای آموزش‌ و پرورش دانش آموزان شامل کلاس درس، کتابخانه، کارگاه‌ها، آزمایشگاه، نمازخانه و فضای ورزشی و استخر و سایت رایانه فراهم می‌شود و دانش‌آموز بانشاط و اشتیاق به مدارس رجوع می‌کند.
نظر پور افزود:با توجه به محدودیت منابع مالی، انجام این کار کیفی مستلزم هزینه بیشتر است ولی این هزینه موجب ماندگاری بیشتر می‌شود.
او خواستار توجه مجلس شورای اسلامی به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور شد و افزود: دولت برای نوسازی و تجهیز مدارس در سال ۹۵ مبلغ ۲هزار میلیارد ریال در نظر گرفته است که تاکنون تنها هشت و هفت دهم درصد محقق شده و از ۹ هزار میلیارد خیرین تاکنون 15 و شش دهم درصد درصد محقق شده است.
انتهای پیام// ح ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.