تبریز؛

پرداخت تسهیلات برای 21 هزار واحد صنعتی

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از پرداخت تسهیلات برای 21 هزار واحد صنعتی و کشاورزی از محل طرح رونق تولید خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سرقینی در آئین بهره برداری از طرح تولید انواع لوله های استیل و زنگ نزن و ورق های طرح دار و رنگی زنگ نزن در شهرک مصالح ساختمانی شبستر گفت: براساس آمار روز گذشته برای این واحدها 148 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی با اشاره به هدف گذاری دولت برای پرداخت 160 هزار میلیارد ریال از محل طرح رونق تولید اظهار کرد: با ادامه این روند به این هدف گذاری می رسیم.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: دو سوم از این تسهیلات برای واحدهای صنعتی و یک سوم نیز در بخش کشاورزی پرداخت شده است.
سرقینی با بیان اینکه نیمی از این واحدها مربوط به بخش کشاورزی بوده است، ادامه داد: میزان وام پرداختی در بخش کشاورزی نسبت به واحدهای صنعتی کمتر بوده و عمده این تسهیلات به واحدهای صنعتی پرداخت شده است.
وی با اشاره به روند صادرات محصولات غیرنفتی به خارج گفت: در 10 ماهه امسال 35 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی صادر شده که با این میزان صادرات تراز تجاری کشور منهای صادرات نفت مثبت است.
سرقینی اضافه کرد: با صدور این میزان محصولات غیرنفتی حدود 200 تا 300 میلیون دلار مازاد تجاری به نفع صادرات رقم خورده است.
وی با اشاره به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در ایجاد و توسعه صنایع مادر به ویژه فولاد، مس، سیمان و پتروشیمی گفت: ایشان به خوبی در این زمینه نقش ایفا و مدیریت کرده بود.
سرقینی با بیان اینکه تبریز به عنوان شهر اولین ها معروف است، افزود: واحدهای کوچک و بزرگ این شهرستان در نوع خود اولین در کشور هستند.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: دولت تدبیر و امید با وجود محدودیت های موجود و تبدیل برجام به فرجام منجر به توسعه واحدهای صنعتی و حرکت در مسیر رونق شد.
معصومه آقاپور، افزود: در سال 'اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل' با همت و سخت کوشی فعالان واحدهای صنعتی و تولیدی موفقیت های چشمگیری نصیب کشور شده است.
وی اظهار کرد: با توافق هیات مدیره شهرک مصالح ساختمانی و معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، نام این شهرک به شهرک صنعتی آیت الله هاشمی رفسنجانی تغییر می یابد.
واحد صنعتی تولید انواع لوله های استیل و زنگ نزن و ورق های طرح دار و رنگی زنگ نزن با ظرفیت 87 هزار تن و سرمایه گذاری 150 میلیارد ریال در شهرک مصالح ساختمانی شبستر به بهره برداری رسید و زمینه اشتغال 40 نفر در آن فراهم شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار