تبریز؛

برگزاری جشنواره استانی شعر فجر در تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره استانی شعر فجر در تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدپور گفت: این جشنواره با هدف شکوفایی و بالندگی  شعر انقلاب  و رسیدن به آرمانها و فضیلت‌های فرهنگ و ادب این مرز و بوم و ارتقای سطح کیفی این پشتوانه‌ی فرهنگی و گنجینه‌ی ملی بالاخص در خطه ی گهر خیز و هنر پرور آذربایجان به همراه آیین هم اندیشی شعر انقلاب و تجلیل از پیش کسوتان این عرصه برگزار می شود.
وی افزود: در این دوره نیز شعرای استان با موضوعات انقلاب، دفاع مقدس، قیام باشکوه ٢٩ بهمن تبریز و در کنار آن شعر آزاد در دو بخش فارسی و ترکی  و بخش ویژه ی، اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل،  در همه ی گروه های سنی به رقابتی سازنده خواهند پرداخت.
محمدپور تاکید کرد: ارزیابی آثار بر اساس نگرشهای نو و مضمونهای بکر در حوزه ی ادبیات خواهد بود و از برگزیدگان در مراسم اختتامیه تقدیر شایسته ای به عمل خواهد آمد.
وی محورهای جشنواره را شامل نقش هنر شاعری در تداوم و صدور انقلاب اسلامی، انقلاب و عبور از بحرانها وو فتنه ها، چشم انداز انقلاب با رویکردی به ظهور منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج)،  دفاع از آرمانها و فضایل انقلاب و شهدا در طول تاریخ، شهدای مدافع حرم و نقش ایشان در صدور فرهنگ ایثار و جانفشانی انقلاب اسلامی، نقش اسلام در ظهور انقلاب و جمهوریت آن و اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، و شیوه های تحقق بخشیدن به آن، عنوان کرد.
محمدپور گفت: همچنین در این آیین از "عشرت جبارزاده" و "محمد محمدلو"  دو تن از شعرای پیشکسوت استان نیز تجلیل خواهد شد.
براساس این گزارش علاقمندان می توانند حداکثر ٣ قطعه شعر (از تازه سروده ها) در هر یک از بخش های مورد نظر را تا ١٩ بهمن ٩٥ به دبیرخانه  تبریز، خیابان امام خمینی،  نرسیده به چهارراه آبرسان، جنب کلانتر کوچه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی (خانه ی فرهنگ)، طبقه سوم اداره امور فرهنگی ارسال نمایند.
گفتنی است :شعرا  و  فرهیختگان همچنین می توانند آثار خود را به دفتر انجمن های ادبی تبریز یا  استاد عابد تبریزی، در مجتمع فرهنگی ٢٩ بهمن نیز تحویل دهند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.