نیروهای عراقی در انتظار زمان آغاز عملیات آزادسازی غرب موصل

نیروهای نظامی عراق منتظرند در زمان معین، عملیات نظامی خود را علیه تروریست‌ها در مناطق غربی موصل آغاز کنند.

نیروهای عراقی در انتظار زمان آغاز عملیات آزادسازی غرب موصل
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، مقامات نظامی عراق با اشاره به حمله قریب الوقوع به مواضع تروریست های داعش در مناطق غربی موصل، از اعزام نیروهای نظامی بیشتر به مناطق جنوبی این شهر خبر دادند.

منابع نظامی عراق افزودند گروه‌های زیادی از نیروها به همراه خودروهای زرهی و توپخانه به منظور تقویت نظامیان این کشور اخیرا وارد نزدیکی منطقه ابوسیف و ارتفاعات جنوبی موصل شدند.

گروه‌های نظامی عراق با استقرار در مناطق جنوبی و غربی موصل و به منظور اجرای عملیات آزادسازی باقیمانده مناطق تحت اشغال تروریست های داعش در موصل در آمادگی کامل به سر می برند.

در روزهای اخیر، بمب افکن های عراق و ائتلاف نظامی آمریکا از هوا و توپخانه های بغداد از زمین مواضع و مخفیگاه‌های تروریست های داعش را به ویژه در حوالی فرودگاه بین المللی موصل در مناطق جنوب این شهر مورد هدف قرار دادند.

گزارش ها حاکی است، نیروهای نظامی عراق منتظرند در زمان معین، عملیات نظامی خود را علیه اشغالگران تروریست از مناطق غربی موصل آغاز کنند.

حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در 24 ژانویه، پس از 100 روز مبارزه علیه تروریست های داعش از آزادی کامل مناطق شرقی موصل خبر داد.

نخست وزیر عراق نیز در 17 اکتبر، از آغاز حملات شدید برای بازپس‌گیری موصل، دومین شهر بزرگ عراق و آخرین مخفیگاه تروریست های داعش خبر داده بود.

دومین مرحله از آزادسازی کرانه شرقی موصل در 29 دسامبر آغاز شد.

موصل در 400 کیلومتری شمال بغداد است و از 2014 تاکنون در اشغال تروریست های داعش قرار دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار