معاون پرستاری وزارت بهداشت:

هر پرستار به ازای دو نفر کار می کند

معاون پرستاری وزارت بهداشت و درمان گفت: به دلیل کمبود نیرو در حال حاضر هر پرستار به ازای دو نفر کار می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، میرزا بیگی در مراسم جشن روز پرستار در مشهد گفت: حدود 60 درصد خدمات ما از جنس عمومی و تخصصی و 40 درصد آن خدمات غیر حرفه ای و دانشگاهی است که باید متناسب با آن نیرو تربیت کرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: اولین کاری که به صورت زیر بنایی در وزارت بهداشت انجام شد سطح بندی خدمات پرستاری به شکل خدمات اولیه، خدمات عمومی، خدمات تخصصی، خدمات مدیریتی و آموزشی بود که باید متناسب با آن نیرو، برنامه و راهکار لازم وجود داشته باشد.

وی با انتقاد از برخی صحبت ها راجع به جذب نکردن نیروی صحیح و کارآمد در این وزارتخانه گفت: برای جبران کمبود نیرو در حوزه حرفه ای و غیر حرفه ای چند بخشنامه کوتاه مدت و بلند مدت مانند استخدام دولتی و غیر دولتی، به کارگیری دانشجویان، تمدید طرح پرستاری، جایگزینی مرخصی زایمان و به کارگیری کمک پرستاران صورت پذیرفت.

میرزا بیگی افزود: بکارگیری 16000 پرستار در طرح تحول سلامت، استخدام دولتی11000 نیرو از طریق آزمون استخدامی، برنامه ريزي برای بكارگيري بالغ بر 10هزار كمك پرستار، ثبت نام و شروع آموزش پرستاری برای حدود 18 هزار نفر از مرداد سال 94 از جمله اقدامات انجام شده حوزه پرستاری در دولت یازدهم است.

وی در ادامه به بیان مجموعه فعالیت ها و عملکرد معاونت پرستاری وزارت بهداشت در خصوص جبران کمبود نیرو، نحوه آموزش، مدیریت و شرح وظایف و فعالیت های پرستاران پرداخت و افزود: یکی از مشکلات، وجود شکاف بین آموزش و بالین به دلیل تعداد کم اساتید بالینی است که باید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آن را بهبود بخشید.

انتهای پیام//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.