بدقولی فدراسیون فوتبال در بازگشایی زمین شماره 2 کمپ تیم‌های ملی:

سرعت گیر ها در مسیر فوتبال ملی/ سنگدلی کی روش و کمپی از جنس سنگ

فوتبال ایران برخلاف دوران کنونی که با پیشتازی در آسیا از لحاظ کیفی روزهای خوبی را سپری می‌کند، اما در پشت پرده با مشکلات بسیاری روبه رو است.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها فوتبال از چارچوب یک رشته ورزشی خارج شده و به یک صنعت تبدیل شده،‌ صنعتی که اکنون علاوه بر رد و بدل شدن حجم بسیار زیادی پول و سرمایه در غالب یک پدیده‌ روی همه عوامل اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی نقش تاثیرگذاری را ایفا می‌کند.

به همین دلایل اکثر کشورهای توسعه یافته و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس با پی بردن به راز تاثیرگذاری این رشته ورزشی و برای پیشبرد اهداف شان از قدرت بی‌بدیل فوتبال کمک می‌گیرند. اما در فوتبال کشورمان که دوران حساس راهیابی به جام جهانی 2018 روسیه را هم سپری می‌کند به نظر اوضاع کمی متفاوت است. وقتی مشکلات پیش پا افتاده اهالی این رشته را در کشور بررسی می‌کنیم به این موضوع پی می‌بریم که فوتبال ما خلاف تأثیرگذاری پررنگش در جامعه، کمبودهای اساسی دارد که با کم توجهی و حتی در مواردی با بی‌توجهی متولیان همراه می‌شود. به طوری که تیمی با چنین جایگاه مناسبی در آسیا حتی از داشتن یک زمین تمرینی نیز محروم است.

تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت کارلوس کی‌روش پرتغالی چند سالی هست که در رده بندی فیفا، سکان‌دار تیم‌های آسیایی بوده اما این پیشتازی در شرایطی به وجود آمده که تیم اول قاره کهن از نبود یک زمین تمرین مناسب رنج می‌برد و این موضوع بارها باعث ایجاد دلخوری سرمربی باسابقه تیم ملی شده است. به طور مثال کارلوس کی‌روش در خرداد سال جاری و با آغاز دور جدید تمرینات تیم ملی در آن زمان در زمین پژوهشگاه صنعت نفت که نواقص چشم‌گیری هم داشت اینطور انتقادش را بروز می‌دهد: قول‌هایی داده شده که تیم ملی می‌تواند در زمین ورزشگاه آزادی تمرین کند اما متاسفانه مسئولان به قول‌های شان پایبند نبودند.

از دیگر انتقادات در خصوص نبود محل تمرین مناسب؛ امیرحسین پیروانی، سرمربی تیم فوتبال جوانان اواخر سال 1394 در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح می‌کند: من 4 سال در خدمت تیم امید بودم و الان هم که با تیم جوانان در زمین کمپ تیم ملی تمرین می‌کنم،‌ متاسفانه این زمین از لحاظ کیفی شرایط خوبی ندارد. به ویژه برای تیم‌هایی که می‌خواهند روی زمین تمرینات تاکتیکی انجام دهند. کی‌روش حق دارد که اعتراض کند.

گفتنی است، ‌انتقادات تند کی‌روش و دیگر اهالی فوتبال کشور در آن روزها و همچنین فشار رسانه‌ها از معضل خانه به دوش بودن تیم اول گروه آ مسابقات انتخابی جام جهانی 2018، فدراسیون نشینان را مجاب کرد تا در جهت استانداردسازی زمین شماره دو کمپ تیم‌های ملی اقدام کنند.

دست اندازهای سنگی در مسیر فوتبال ملی/ سنگدلی کی روش و کمپ سنگی ملی

این تصمیم همزمان با روز درخت کاری در تاریخ 15 اسفند ماه سال 94 با حضور علی کفاشیان رئیس وقت فدراسیون فوتبال و با مشارکت شهرداری منطقه 22 به مرحله اجرا رسید.

کفاشیان در این مراسم گفت: ما حدود 8 ماه پیش تصمیم به استانداردسازی زمین شماره دو کمپ تیم ملی گرفتیم و پیمانکار را مشخص کردیم تا بتوانیم زیرسازی این زمین را شروع کنیم. تلاش می کنیم تا 6 ماه آینده چمن خوبی را تحویل تیم کی‌روش دهیم.

نقش مهم سنگ در ایجاد دست‌اندازهای فوتبال ملی /سنگ‌اندازهای فدراسیون، سنگدلی کی‌روش و سنگ‌هایی که جای چمن روی زمین کمپ رویده است.

این وعده ی مرد خندان فوتبال ایران باعث شد تا آن زمان فشار انتقادات نسبت به کم توجهی فدراسیون در خصوص مشکلات تیم ملی تا حدی فروکش کند اما با گذر 6 ماه و افتتاح نشدن این زمین از یک سو و تصمیم مسئولان شرکت نفت مبنی بر تغییر کاربری زمین پژوهشگاه صنعت نفت ؛ تنها زمین قابل دسترس برای تیم کارلوس کی‌روش و در ادامه شنیده شدن زمزمه ی از سرگیری اردوهای پر هزینه خارجی از سوی دیگر؛ بازهم نگاه‌های نگران را به چمن از بین رفته زمین شماره 2 کمپ انداخت. البته با این تفاوت که بعد از گذشت این زمان 6 ماهه، علی کفاشیان در راس فدراسیون جایش را به مهدی تاج داده بود.

رئیس جدید فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ساحلی به مسابقات بین قاره‌ای که در اواسط سال جاری برگزار شد در هتل آکادمی فوتبال جلسه‌ای چند دقیقه‌ای با پیمانکار پروژه استانداردسازی زمین شماره 2 کمپ تیم ملی تشکیل داد. بعد از این جلسه ی کوتاه محمد موسوی پیمانکار پروژه در خصوص تاخیر در بازگشایی زمین به خبرنگار باشگاه خبرنگاران می‌گوید: مهم‌ترین مشکل که باعث شده در عملیات اجرا با تاخیر همراه شود، بحث مسائل مالی است. ما تاکنون هیچ دریافتی نداشتیم و همین تزریق نشدن بودجه باعث شده تا افتتاح در زمان پیش‌بینی شده انجام نشود. مثل اینکه کمک‌هایی قرار بوده به فدراسیون شود و قول‌هایی که داده شده بود با بدقولی همراه شده است.

نقش مهم سنگ در ایجاد دست‌اندازهای فوتبال ملی /سنگ‌اندازهای فدراسیون، سنگدلی کی‌روش و سنگ‌هایی که جای چمن روی زمین کمپ رویده است.

نقش مهم سنگ در ایجاد دست‌اندازهای فوتبال ملی /سنگ‌اندازهای فدراسیون، سنگدلی کی‌روش و سنگ‌هایی که جای چمن روی زمین کمپ رویده است.

بعد از اینکه زمین در موعد اعلام شده یعنی شهریور ماه افتتاح نشد؛ در ادامه کار کشت چمن هم با اعلام محمدرضا ساکت، مدیر تیم‌های ملی فوتبال ایران، به سه ماه دیگر یعنی آذر موکول شد.

ساکت، دیگر مرد اصفهانی فدراسیون فوتبال اذعان می‌کند: هم اکنون زه‌کشی‌های زمین انجام شده و حالا زمین آماده نصب لوله گذاری‌های سیستم هتینگ است. ما انتظار داریم که در آذر ماه کشت چمن هم آغاز شود.

 فصل پاییز و نیمی از زمستان هم گذشت اما مستندات خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از وضعیت این زمین پر ماجرا نشان می‌دهد که تا کنون که به اواسط فصل زمستان هم که رسیدیم، زمینی که قرار بود اواسط سال تحویل تیم ملی داده شود هنوز پوشیده از سنگ است. در حالی همه نگاه‌ها به رئیس جدید فدراسیون فوتبال بود که تصمیمی جدید در تسریع یافتن عملیات اجرایی این زمین گرفته شود. مهدی تاج با اشاره به برگزاری اردوهای تیم ملی در خارج از کشور در مصاحبه ای در اواخر آذر ماه  گفت: امیدوار هستیم برای سال آینده موفق شویم که زمین کمپ را در اختیار تیم ملی قرار دهیم.

نقش مهم سنگ در ایجاد دست‌اندازهای فوتبال ملی /سنگ‌اندازهای فدراسیون، سنگدلی کی‌روش و سنگ‌هایی که جای چمن روی زمین کمپ رویده است.

این گزارش در پایان می‌افزاید: اکنون که کارلوس کی‌روش سرمربی پر حاشیه فوتبال ایران به انتقاد و صدور بیانیه‌های مختلف عادت کرده و در مدت 6 سال حضورش در فوتبال کشور با کمتر مربی و مسئولی سرشاخ نشده ،به نظر این انتظار از مسئولان فدراسیون فوتبال می رود تا خلاف معمول که همیشه لاپوشانی قضایا را در دستور کار قرار می دهند ، موضوع نبود زمین تمرین برای تیم ملی رو یک‌بار هم که شده با جدیت بیشتری دنبال کنند تا با آغاز دور جدید تمرینات تیم کی‌روش، بهانه دست این مرد پرتغالی داده نشود. چه بسا ادامه پیدا کردن این مشکلات آن هم در روزهایی که فوتبال ملی ما نیاز شدیدی به آرامش دارد می تواند باز هم به استعفای چندباره ی کی‌روش ختم شود. طبیعتا این کم و کاستی‌ها و رفت و آمدها و حواشی های پیرامون تیم ملی در ادامه می تواند به دست‌انداز و چالشی سخت برای پنجمین حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی تبدیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار