شاهرود؛

نخستین مرکز توانبخشی بانوان سالمند درشاهرودگشایش یافت

بزودی مرکز حمایت از دختران معلول ذهنی و همچنین مرکز اوتیسم در شهرستان شاهرود گشایش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود ؛در آیین گشایش این مرکز که با حضور مدیر کل بهزیستی استان سمنان و جمعی از مسوولان شهرستان شاهرود، برگزار شد، رییس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود گفت: نخستین مرکز توانبخشی بانوان سالمند با سرمایه گذاری بخش خصوصی و نظارت سازمان بهزیستی در شاهرود گشایش یافت و هم اکنون به پنج بانوی سالمند خدمات توانبخشی ارایه می کند.

مسعود جهان سیر اعتبار راه اندازی این مرکز را 750 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: 300 میلیون ریال از تسهیلات استفاده شده و باقی اعتبار نیز آورده بخش خصوصی است.
وی همچنین با اشاره به طرح توانمند سازی سالمندان گفت: این طرح با حمایت سازمان بهزیستی استان برای سالمندانی که امکان توانبخشی و بازگشت به جامعه را دارند اجرا می شود.

جهان سیر اضافه کرد: هفت نفر از سالمندانی که شرایط بهتری داشتند، در یک بازه زمانی دست کم شش ماه و حداکثر دو سال، با هزینه سازمان بهزیستی توانمند شده و از چرخه حمایت خارج می شوند.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان از گشایش مرکز روزانه بیماران اعصاب و روان خانم به عنوان نخستین مرکز در شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: با توجه به پراکندگی و جمعیت گروه های هدف و توان خواهان شهرستان، مجوزهای مورد نیاز برای مراکز گوناگون توانبخشی از سوی سازمان بهزیستی صادر می شود.

وی بیان کرد: تا پایان سال جاری و یا نیمه نخست سال آینده، مراکز دیگری مانند مرکز حمایت از دختران معلول ذهنی و همچنین مرکز اوتیسم در شهرستان شاهرود گشایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار