سردار جلالی:

دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نفوذ را کنترل می‌کنند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به ابعاد امنیتی نفوذ گفت: طبیعتا دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نفوذ را کنترل می‌کنند.

دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نفوذ را کنترل می‌کنندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرتیپ غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در  همایش نظام سلطه و جریان نفوذ که در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار شد، با اشاره به اینکه نفوذ از زیرمجموعه‌های بکارگیری قدرت نرم است، عنوان داشت: هر جا که قانون نباشد نفوذ نقش خود را ایفا می کند. 


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در جای دیگری نفوذ بین قانون و بی‌قانون هم‌پوشانی دارد، یادآور شد: بعضا جنگ نیمه سخت در فضای نفوذ شکل می‌گیرد.

سردار جلالی با بیان اینکه بعضی‌ها نفوذ را صرفا نفوذ امنیتی تعریف می‌کنند، تصریح کرد: ما در گذشته مواردی از نفوذ امنیتی مانند نفوذ کشمیری در دولت و به وقوع پیوستن فجایعی مانند انفجار 8 شهریور و 7 تیر را داشته‌ایم؛ چنین مواردی را باید دستگاه‌‌های امنیتی دنبال کنند.

 وی گفت: نفوذ چارچوب‌های دیگری نیز دارد و برخی که این موضوع را نمی‌فهمند در حقیقت ایفاگر نقش نفوذی هستند. 

سردار جلالی با بیان اینکه هدف اصلی نفوذ در واقع تغییر از درون است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها این پروژه را در قالب دیپلماسی نوین دنبال می‌کنند. آنها تلاش می‌کنند که نظام درک مسائل نخبگان سیاسی تغییر کند و لذا می‌بینید که وقتی راجع به آمریکا صحبت می‌شود عده‌ای آن را راه حل تشخیص می‌دهند که نشان دهنده آن است درک مسائل در ذهن آنها تغییر پیدا کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان ابعاد نفوذ در سطح راهبردی افزود: یکی از اهداف نفوذ تغییر در اولویت‌هاست به نحوی که اولویت‌‌های غیرمهم سریع تر پیگیری شوند. 

 وی تصریح کرد: یک جایی نفوذ در قالب ضدارزش و ارزش تعریف می‌شود به نحوی که ضد ارزش، ارزش تعریف شده و بالعکس. نخبگان سیاسی کشور در این زمینه می‌توانند تحت تأثیر قرار بگیرند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به دیپلماسی نوین که رئیس و گرداننده این نوع دیپلماسی کلینتون و گیتس هستند عنوان داشت: برخی شرکت‌های غربی همچون سیتی گروپ، مک دونالد و ... ده‌ها هزار نفر پرسنل دارند و گردش مالی آنها میلیاردها دلار است.

وی ادامه داد: اسپانسری بعضی همایش‌ها و دعوت از برخی اساتید که در سازمان‌های جاسوسی غربی کارنامه سیاهی دارند نمونه‌های دیگری از نفوذ است. 
 
سردار جلالی با بیان بعد دیگری از نفوذ در قالب جریان‌های علمی کشور تأکید کرد: یکی از حوزه‌های مهم نفوذ مدیریت شبکه علمی کشور است که از طریق موسسه آی اس ای صورت می‌گیرد و سازمان‌های جاسوسی در این زمینه ایفای نقش کرده و تعیین می‌کنند که در چه حوزه و چه کسانی و چه نوع مقالاتی پذیرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار