اهواز؛

ضرورت رعایت اصول محیط زیست

نماینده اهواز در مجلس برلزوم رعایت الزامات زیست محیطی تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی ساری، نماینده اهوازدرمجلس گفت: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد؛ رعایت الزامات زیست محیطی و عمل در جهت جبران آسیب هایی است که به طبیعت و محیط زیست وارده شده است.

وی افزود: خشک شدن تالاب ها که اکوسیتسم را تغییر می دهند؛ ناشی از عدم عمل به الزامات زیست محیطی است که تبعات و فجایع بسیاری را به دنبال دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: سدسازی، انتقال آب و فعالیت های دیگر ضد محیط زیست، موجب شد که تالاب های خوزستان در وضعیت نامناسب و بحرانی قرار بگیرند و این مسئله آینده خوزستان و کشور را تهدید می کند.

ساری با یاد کردن از برخی شرکت ها به نام دودسازان گفت: امروز وضعیت محیط زیست خوزستان بسیار اسفبار است. علاوه بر گرد و خاک که ناشی از خشک شدن تالاب ‌ها، سدسازی و انتقال آب است، متاسفانه برخی صنایع دودساز سلامت مردم خوزستان را در معرض تهدید قرار داده است.

وی ادامه داد: مردم استان به دلیل سوزاندن مزارع نیشکر که روشی غیر اصولی و غیر علمی است، دچار رنج‌های بسیاری شده اند. صنایع نفتی نیز بر خلاف الزامات زیست محیطی، آلودگی هوای خوزستان را شدیدتر و غیر قابل تنفس کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش شود تا صنایع دودساز به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنند و بیش از این محیط زیست خوزستان را نابود نکنند.

ساری با تاکید بر تامین حق آبه تالاب های خوزستان عنوان داشت: احیای تالاب های خوزستان امری ضروری است و باید همه در جهت احیای تالاب ها برای حفظ جلگه خوزستان تلاش کنند و لازم است که اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: در مجلس دهم تاکید بسیاری بر حفظ محیط زیست و جلوگیری از پروژه های ضد محیط زیست وجود دارد و تلاش خواهد شد که با استفاده از اختیارات قانونی گام های اساسی برداشته شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.