شکایت یک پلیس محجبه نیویورک از همکارانش به علت هتاکی آنان

افسر پلیس محجبه زن آمریکایی در نیویورک آمریکا، علیه همکاران هتاکش، به دادگاه فدرال منهتن شکایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه هافینگتن پست اعلام کرد یک افسر پلیس زن مسلمان آمریکایی از حمله و آزار و اذیت همکارانش و تلاش آنها برای برداشتن حجابش خبر داد. 

هافینگتن پست  در این باره نوشت: «دانیله الامرانی»، افسر پلیس محجبه زن آمریکایی در اداره پلیس نیویورک، پس از سال‌ها تبعیض و بی‌حرمتی بالاخره روز پنجشنبه علیه پلیس‌های هتاک به دادگاه فدرال منهتن شکایت کرد. 

الامرانی، که در سال 2006 به نیروی پلیس نیویورک پیوست و یک سال بعد به دین اسلام گروید، در شکایت خود اعلام کرده که به علت دین و مذهبش از سوی همکارانش مورد آزار و اذیت و تهدید و حتی حمله فیزیکی قرار گرفته است. 

بر اساس شکایت مطرح شده، که متن آن بطور کامل در شبکه ان بی سی نیوز منتشر شد، این افسر پلیس محجبه زن مسلمان اکنون به دنبال دریافت خسارت (که میزان آن اعلام نشده است) از مقامات شهر نیویورک، پلیس نیویورک و چند افسر است که نام شان در این شکایت ذکر شده است. 

وی گفت که او از کار کردن با همکارانش هیچ مشکلی نداشت، اما از سال 2008 وقتی که او شروع به پوشیدن حجاب در محل کار کرد، همکارانش اذیت کردن او را شروع کردند. 

الامرانی (افسر پلیس 38 ساله مسلمان) در شکایت خود اعلام کرد که وی بطور روزانه مورد آزار و اذیت زبانی همکارانش در اداره پلیس قرار گرفته و او را با واژه‌هایی چون طالبان، تروریست مورد خطاب قرار داده‌اند و گفته اند که وی نباید افسر پلیس باشد. 

وی گفت که این آزار و اذیت را گزارش می داد، اما پلیس نیویورک هیچ اقدامی نمی‌کرد. 

این پلیس مسلمان همچنین گفت «ژوزفین بارون-بائر» و «لینا براون» -دو نفر که نام هایشان در متن شکایت ذکر شده است- در سال 2012 به او حمله کردند و او را «زن هرزه مسلمان» توصیف کردند و می‌خواستند تا حجابش را بردارند. 

بر اساس این شکایت، بعد از آنکه اداره پلیس نیویورک تحقیقاتی را در این زمینه انجام داد، (آنها محاکمه نشدند) و فقط محل کار براون و بارون- بائر تغییر کرد و آنها در یک محیط جدا از الامرانی به کار خود ادامه دادند. 

در این شکایت نامه آمده است که آزار و اذیت وی تا سال 2014 ادامه داشت و به جایی رسید که در (سپتامبر) آن سال در پی یک شکایت سروصدا در محل زندگی الامرانی در بروکلین، پلیس به محل آمده و این زن محجبه، شوهرش و فرزندانش را مورد تحقیر و اهانت قرار داده و به مدت هشت ساعت وی و فرزندانش را دستگیر می‌کنند که البته همه اینها با هدف آزار و اذیت وی صورت گرفته است. 

سال بعد نیز یکی از همکارن الامرانی یک عکس از الامرانی در محدوده انبار تفنگ- که وی در ارتباط با کار خود از آنجا بازدید کرده بود- منتشر می کند و شمار زیادی از سایر همکارانش نیز کامنت های توهین آمیز و رکیک در زیر آن عکس نوشتند.  

الامرانی همچنین گفت که به علت دینش  یا در واقع بخاطر پوشیدن حجاب، بارها موقعیت کاری اش بدون هیچ دلیل منطقی تغییر کرده است و در نوع فعالیت کاری خود نیز محدودیت داشت و به او اجازه گشت داده نمی‌ شد. 

وی با بازنشستگی زودتر از موعد خود در سال 2015، سرانجام از قرار داشتن در معرض سالها آزار و اذیت شکایت کرد. وی چند ماه بعد دوباره در یک واحد جدید پلیس مشغول به کار شد. 

«جسی رز» وکیل الامرانی در این باره به روزنامه نیویورک دیلی نیوز گفت که پلیس نیویورک به جای آنکه به فکر بهبود روابط جامعه باشد، رفتار بدی با موکل وی داشته است. 

وی افزود: «پلیس نیویورک این فرصت را داشت که نشان دهد افرادی که از ما نگهبانی می کنند مانند جامعه ای هستند که از آن نگهبانی می کنند. اما در عوض، آنها او را منزوی کردند و نوع کار و وظیفه او را تغییر دادند تا او در معرض دید عموم نباشد. »

سخنگوی پلیس نیویورک سیتی به هافینگتن پست گفت که شکایت این افسر مسلمان را بررسی خواهد کرد. 

«کمیسیون فرصت استخدام برابر» در آمریکا سال گذشته در اقدامی که اذعان به آمار فزاینده اذیت و آزار و تبعیض در محل کار علیه مسلمانان -یا افرادی بود که مسلمان به نظر می رسیدند- دستورالعمل هایی را برای کارفرمایان صادر کرد. این کمیسیون خاطر نشان کرد که در ماه های پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001، شاهد افزایش اتهامات تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان بود.

کمیسیون فرصت استخدام برابر در آمریکا اعلام کرد: در حالی که تعداد اتهاماتی که به طور مستقیم با حمله 11 سپتامبر ارتباط دارند، کاهش یافته است، این کمیسیون همچنان شاهد افزایش اتهامات مربوط به تبعیض مذهبی علیه مسلمانان یا  کسانی است که دارای پیشینه‌ای در خاورمیانه اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار