افشای ثبت 8 شرکت ترامپ در عربستان و افزایش انتقادها به فرمان مهاجرتی وی

گزارش‌ها درخصوص ثبت 8 شرکت جدید ترامپ در عربستان، ابعاد تازه‌ای را درخصوص فرمان مهاجرتی وی فاش کرد.

افشای ثبت 8 شرکت ترامپ در عربستان و افزایش انتقادها به فرمان مهاجرتی ویبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از دیلی اکسپرس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا، اوت 2015 و مدت کوتاهی پس از آغاز مبارزات انتخاباتی خود در رقابت‌های ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا، 8 شرکت جدید را در عربستان سعودی به ثبت رساند. ترامپ با این حال، به این موضوع آگاه بود که احتمال داشت این اقدام وی رویای ورودش به «دفتر بیضی» کاخ سفید را به مخاطره بیندازد. از سوی دیگر، منتقدان معتقد بودند که روابط ترامپ با کشورهایی از قبیل عربستان و ترکیه، سیاست خارجی دولت وی را در صورت پیروزی در انتخابات، تحت تأثیر قرار خواهد داد. 

در ادامه گزارش آمده است: طبق گزارش «واشینگتن پست»، دست‌کم یکصد و یازده شرکت متعلق به ترامپ در 18 کشور واقع در آمریکای جنوبی، آسیا و منطقه خاورمیانه فعال هستند. برخی از شرکت‌های ترامپ سال‌هاست که در کشورهای مختلفی از قبیل هند، آذربایجان و اندونزی مشغول به فعالیت هستند. این در حالی است که بسیاری از پروژه‌های وی از جمله 8 طرح جدیدش در عربستان سعودی، مدتی پس از آغاز رقابت‌های اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا، کلید خورد. 

با آغاز رقابت‌های انتخاباتی، ترامپ شرکت‌های خود را در کشورهای مورد مناقشه به نام شهرهایی که این شرکت‌ها در آن‌ها قرار داشتند (برای مثال، «جده»، دومین شهر بزرگ عربستان)، ثبت کرد تا از این طریق با منحرف کردن اذهان عمومی، از فشار منتقدان بکاهد. 

این گزارش سپس، می‌افزاید: پس از آن بود که ترامپ ژانویه سال جاری (ماه گذشته) وعده داد از عربستان سعودی در برابر تهدیدات احتمالی ایران محافظت خواهد کرد. وی با این حال، افزود ریاض نیز باید در زمینه اقتصادی به واشینگتن کمک کند. اکنون، منتقدان نگران آن هستند که معاملات تجاری ترامپ با کشورهای خارجی، توانایی وی را برای اداره سیاسی آمریکا تحت‌الشعاع قرار دهد. 

یکی از وکلای حقوقی کاخ سفید در زمان ریاست‌جمهوری «جرج دابلیو بوش»، در این خصوص اظهار داشت: منافع اقتصادی رئیس‌جمهور آمریکا در اقصی‌نقاط جهان، مخاطرات امنیتی، سیاسی و دیپلماتیک فراوانی را برای این کشور به همراه دارد.  


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار