ساری،

فروشگاه های اینترنتی جعلی در مسیر کلاهبرداری

کارشناسان پلیس فتا در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه خانزاد شهرستان آمل، به تشریح موضوع کلاهبرداری از طریق فروشگاه های اینترنتی جعلی پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این جلسه آموزشی کارشناسان پلیس فتا استان مازندران اعلام کردند: برخی از مجرمان با استفاده از فضای سایت هایی که محل ارائه تبلیغات رایگان هستند، اقدام به تبلیغ انواع کالاها کرده و پس از فریب افراد و واریز کردن وجوه توسط مشتری از ارسال کالا خودداری می‌ کنند و یا در مواردی دیگر قربانی مورد سرقت اطلاعات رایانه ای قرار می‌گیرد.

کارشناس پلیس فتا مازندران به دانش آموزان نکاتی را برای جلوگیری از سوءاستفاده یادآور شدند

- در خرید از فروشگاه های اینترنتی حتی الامکان از فروشگاه های معتبر و دارای نماد اعتماد استفاده کنید و اگر از فروشگاهی غیر از فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید می کنید، برای ثبت نام و ورود، دقت لازم را در افشای هویت خود داشته باشید، زیرا خطر سرقت اطلاعات وجود دارد.

- حتی الامکان از فروشگاه هایی خرید کنید که معتبر هستند و یا اینکه امکان پرداخت وجه را در هنگام تحویل محصول، ارائه می دهند.

- اگر چه ثبت قانونی شدن دلیل بر قانونی عمل کردن نیست، سعی کنید از فروشگاه هایی که آدرس و تلفن خود و همچنین شماره ثبت خود را روی سایت قرار می دهند، استفاده کند.

- در صورتی که کالایی با قیمتی غیر قابل باور ارزان تر از قیمت اصلی به فروش می رسد به آن شک کنید.

- فروشگاه‌هایی كه كالاهای غیرمجاز به فروش می رسانند، به احتمال فراوان، به قصد كلاهبرداری به وجود آمده اند.

- صفحاتی كه ناخواسته در برابر شما باز می شوند و حاوی تبلیغات فروش كالاها و ارائه خدمات هستند، ممكن است تقلبی بوده و قصد كلاهبرداری داشته باشند.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.