اهواز؛

توانمند سازی فقرا و محرومان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بیان داشت: توسعه آموزش‌های مهارتی به‌منظور توانمندسازی فقرا ومحرومان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به‌جدیت در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اظهار کرد: 61 طرح و پروژه در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای حاصل تلاش یک‌ساله مجموعه فنی و حرفه‌ای استان در سال 95، در دهه فجر افتتاح می‌شود و در اختیار مردم خوزستان قرار می‌گیرد.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه در حوزه توسعه مهارت‌آموزی، محدود کردن مهارت‌آموزی به اشتغال است؛ سفارشی کردن آموزش‌های مهارتی در رأس برنامه کاری قرار دارد، به همین دلیل امسال 2 مرکز تعطیل‌شده جوارصنایع دوباره فعال شدند. در کنار این 2 مرکز، چهار مرکز جدید نیز برای متناسب‌سازی آموزش‌های صنایع ایجاد شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی به‌منظور توانمندسازی فقرا و محرومان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به‌جدیت در حال پیگیری است. توسعه آموزش‌ها در مناطق حاشیه شهر و مناطقی که به آموزش رایگان نیاز دارند، همچنین جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی از دیگر مسائلی است که در دستور کار قرار دارند.

سواعدی ادامه داد: در سال جاری 46 مجوز آموزشی برای تأسیس 46 مرکز فنی و حرفه‌ای با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اخذ شد که کمترین میران اشتغال هر کدام از این مراکز سه نفر است. در حوزه فناوری‌های راهبردی نیز در سال 95 چندین آموزشگاه تأسیس شده است؛ با این روند در این دهه علاوه بر بخش دولتی، بیشترین دستاوردها را در بخش خصوصی خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: ارتباط آموزش‌ها با صنایع، کاربردی کردن آموزش‌های مهارتی و هدفمند کردن آموزش‌ها از دیگر موضوعات مورد توجه است؛ بر این اساس کمیته تخصصی هدفمندی آموزش‌های مهارتی در راستای نیاز بازار کار در استانداری راه‌اندازی شده است.

همچنین در این مراسم اسماعیل ارزانی فرماندار اهواز، گفت: جوانان خوزستان در حوزه‌های مختلف توانمندی‌های بسیاری دارند که اگر بتوانیم این توانایی‌ها را دسته‌بندی کنیم و به آن‌ها حداقل یک حرفه آموزش دهیم، می‌تواند برای توسعه شهری بسیار مفید واقع شود.

وی افزود: جوانان این منطقه به‌شدت مستعد هستند؛ البته کارهای خوبی در منطقه عین 2 صورت گرفته، اما هنوز کافی نیست. یک فرهنگ‌سرا نیز به‌صورت نیمه‌کاره در منطقه عین 2 وجود دارد که تلاش می‌کنیم این فرهنگ‌سرا تا پیش از پایان سال به اتمام برسد. البته فرهنگ‌سرا نباید به‌صورت دولتی اداره شود؛ چراکه جوانان بسیار زیادی در منطقه وجود دارند که می‌توانند فعالیت‌های بسیاری در منطقه خود انجام دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.