مک‌کین: مکزیک هزینه ساخت دیوار ترامپ را پرداخت نخواهد کرد

جان مک‌کین روز جمعه از برنامه پیشنهادی رئیس جمهور جدید آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت پولیتیکو، روز جمعه، سناتور جان مک‌کین گفت پرداخت هزینه‌ها برای ساخت دیواری که دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – وعده آن را داده است، عملی نیست.

هنگامی که خبرنگار سی‌ان‌ان از جان مک‌کین پرسید آیا این اقدام، عملی خواهد شد، وی پاسخ داد: "خیر."

هنگامی که از وی درباره دلیل پاسخ وی پرسیده شد، گفت: "زیرا این گزینه، دور از ذهن است."

ترامپ همچنان به موضع خود درباره پرداخت هزینه‌ها از جانب مکزیک پافشاری می‌کند. این در حالی است که مقامات مکزیک به روشنی اعلام کرده اند قصد پرداخت این هزینه‌ها را ندارند. مک‌کین که یکی از منتقدان جمهوری‌خواه ترامپ در کنگره است، روز جمعه گفت در رابطه با این موضوع نیز با رئیس جمهور آمریکا موافق نیست.

در این مصاحبه، مک‌کین درباره برنامه ترامپ نیز ابراز تردید کرد. منتقدان لیبرال و محافظه‌کار اعلام کرده اند اجرای این برنامه بسیار گران تمام خواهد شد و در حل مشکلات مرزی آمریکا تاثیر چندانی نخواهد داشت.

مک‌کین گفت: "اگر شما بدون کمک گرفتن از فناوری، نیروی کار انسانی، پهپادها، نظارت متمرکز و غیره تنها یک دیوار بنا کنید، مرزها را ایمن‌تر نخواهید کرد."

سی‌ان‌ان همچنین از مک‌کین پرسید در صورت بنا شدن این دیوار آیا مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه‌های نگهداری از آن را خواهند پرداخت؟ وی پاسخ داد: "مردم اکنون نیز مالیات سنگینی می‌پردازند. اما یکی از بزرگترین مشکلاتی که داریم اجرای قوانین کنونی کشور است."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار