ساری،

برقراری بیمه تأمین اجتماعی کارگران منوط به ثبت نام

ادامه و برقراری بیمه تأمین اجتماعی برای کارگران ساختمانی منوط به ثبت نام درسامانه رفاه است.

کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: ادامه و برقراری بیمه تأمین اجتماعی برای کارگران ساختمانی منوط به ثبت نام درسامانه رفاه می باشد .

وی افزود: کلیه کارگران ساختمانی بیمه شده و متقاضی بیمه ضرورت دارد از طریق سامانه خدمات حمایتی جمهوری اسلامی ایران http://www.samanehrefah.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند .

اصغری گفت: درصورتی که طبق مستندات مربوطه احراز اشتغال آنها طی بازرسی های میدانی توسط انجمن های صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی تأیید نهایی شود تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند و چنانچه قبلا از این بیمه استفاده می‌کردند بیمه آنها تداوم پیدا می‌کند .

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران با تأکید رعایت شرایط بهره مندی خاطر نشان کرد؛ افرادی که به نحوی در رابطه با ایجاد، توسعه، تجدید بنا، تعمیرات و تخریب مربوط به ساختمان به طور مستقیم اشتغال دارند و در برابر آن مزد دریافت نمایند و مشغول به فعالیت در سایر حوزه های تجاری، بازرگانی، خدماتی و صنعتی نباشند شامل این بیمه اجتماعی خواهند شد .

وی ادامه داد: این افراد باید آموزش های ایمنی کار را دیده و در حرفه خود دارای کارت مهارت فنی معتبر از سازمان فنی و حرفه ای باشد .

اصغری تصریح کرد: همه کارگران و استادکاران ساختمانی باید در این سامانه ثبت نام نمایند زیرا ارائه خدمات حمایتی و بیمه‌ای به کارگران ساختمانی از این پس تنها به کسانی که در این سامانه ثبت نام کرده باشند تعلق خواهد گرفت .

رییس شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: تمامی کارگران ساختمانی در صورت دسترسی به اینترنت می‌توانند نسبت به ثبت نام خود در این سامانه اقدام کنند، اما چنانچه امکانپذیر نبود می‌توانند از طریق انجمن‌های صنفی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.