یاسوج؛

وجود 600ساختمان غیر استاندارد در یاسوج

شهردار یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون افزون بر 600 ساختمان نا ایمن و فاقد پروانه ساختمانی در سطح شهر شناسایی شده است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛ آتش سوزی و تخریب ساختمان 17طبقه پلاسکوی تهران در 30 دی سال جاری هشداری برای مسئولان و متولیان امور شهرسازی و شهردارهای در سراسر کشور شده است.

16 تن از آتش نشانان فداکار در این حادثه مرگبار شهید و تعداد زیادی از شهروندان تهرانی نیز در این ساختمان مجروح شدند.

محمدعلی جاوید در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت که اقدام ها و تمهیدات لازم برای برخورد با این گونه ساخت و سازها در دستور کار شهرداری یاسوج قرار گرفته و در این راستا نیز تذکرات و هشدارهای لازم به صاحبان و مالکان این ساختمان ها داده شده است.

وی تصریح کرد که افزون بر 90درصد این ساخت و سازهای بدون پروانه و نا ایمن مربوط به دوره های مدیریتی سابق در شهرداری یاسوج و دولت های گذشته بوده است.

وی تاکید کرد که یکی از چالش ها و ضعف های اساسی در حوزه مبلمان شهری و گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز نبود یک طرح تفضیلی و جامع شهری است.

شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در سالهای اخیر با افزایش خیره کننده مهاجرت از شهرها و روستاهای مختلف استان و شهرستان بویراحمد مواجه شده است.

رشد فزآینده مهاجرت‌ها و حاشیه نشینی در اطراف این شهر سبب بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی شده و خدمات دهی به شهروندان را نیز با مشکل جدی روبرو کرده است.

شهر یاسوج علاوه بر ارائه خدمات شهری به جمعیتی افزون بر 115 تا 120 هزار نفر در محدوده خود مشغول خدمات دهی به جمعیت روز افزون مناطق و روستاهای حاشیه این شهر در 2 منطقه سر رود شمالی و جنوبی نیز است.

** اجرای 100 طرح عمران شهری در یاسوج 

شهردار یاسوج همچنین گفت که 100 طرح عمران شهری و خدماتی در بخش‌های گوناگون در سطح شهر و با میانگین پیشرفت فیزیکی 20 تا بالای 90 درصد در حال اجراست که تمامی این طرح‌ها ظرف سال جاری تا شهریور سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

جاوید با بیان اینکه عملیات اجرایی 20 طرح دیگر در حوزه عمرانی، پارک‌ها و خدمات شهری از دهه فجر امسال آغاز خواهد شد، گفت: وضعیت ساخت پارک‌ها و سرویس‌های بهداشتی در شهر یاسوج ظرف یک سال گذشته 2 برابر میانگین سال‌های قبل شده است.

شهردار یاسوج تصریح کرد که با توجه به افزایش زیرساخت‌ها و ساخت پارک‌های جدید، کمترین مشکل و نگرانی برای ورود گردشگر به شهر یاسوج وجود ندارد.

شهر یاسوج در سال‌های اخیر و در 2 سال گذشته با انبوه و خیل گردشگران از اقصی نقاط کشورمان به ویژه در تعطیلات عید فطر سال‌های 93 و 94 مواجه بود و کمبود امکانات و زیرساخت‌ها که بازتاب وسیعی در رسانه‌ها نیز داشت مشکلات و نگرانی‌های زیادی را برای گردشگران و مسئولان و مدیریت شهری به همراه داشت.

جاوید با بیان اینکه هم اینک میانگین فضای سبز موجود در شهر یاسوج حدود 450 هزار مترمربع است، گفت: افزون بر 60 هکتار پارک و فضای سبز در شهر یاسوج نیز در حال اجرا و آماده بهره برداری است.

**برون سپاری خدمات شهری

شهردار یاسوج گفت که افزون بر 16 هزار پرونده مربوط به عوارض ساختمانی و خدمات عمومی شهروندان به بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان واگذار خواهد شد.

جاوید ابراز داشت که حدود 59 هزار نفر ساعت بر روی این طرح کار شده و افزون بر 28 میلیارد ریال نیز برای آن هزینه شده است.

**پیشرفت 65 درصدی پل چهارم بشار

شهردار یاسوج پیشرفت فیزکی پل چهارم بشار را افزون بر 65 درصد ذکر کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح بسیاری از معضلات و گره ترافیکی در شهر مرتفع خواهد شد.

جاوید ابراز داشت: تاکنون 26 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و حدود 13 میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری یاسوج برای این طرح هزینه شده است.

عملیات اجرایی پل چهارم بشار یاسوج تیر سال 1394 با حضور محمدباقرنوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه آغاز شد.

پل بشار در سه دهانه 30، 37 و 33 متری به طول 150 متر چهارمین پلی است که بر روی رودخانه بشار یاسوج احداث می شود که با تکمیل آن تا حدود زیادی حجم ترافیک در این شهر گردشگر پذیر کاهش خواهد یافت. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.