مسلمانان روهینگیا در بحرانی‌ترین شرایط انسانی/سازمان ملل اقدامات میانمار را محکوم کرد

ماموران امنیتی میانمار از هیچ اقدام ضد حقوق بشری علیه اقلیت مسلمان این کشور دریغ نمی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، سازمان ملل متحد ماموران امنیتی میانمار را به ارتکاب جرایم حقوق بشری از جمله تجاوز، قتل عام، ضرب و شتم و قتل فرزند علیه اقلیت مسلمان این کشور، متهم کرد.

این اتهامات در گزارش جدید سازمان ملل ذکر شده است که اطلاعات آن از مصاحبه با 200 مسلمان روهینگیایی پناهنده شده به بنگلادش به دست آمده است.

در این مصاحبه ها یکی از مادران پناهجو درباره چگونگی قتل دختر 5 ساله اش از سوی ماموران امنیتی سخن گفت. در یک مورد دیگر، یک نوزاد 8 ماهه با چاقو کشته شده و مادرش مورد اذیت و آزار گروهی ماموران امنیتی قرار گرفته بود. 

از ماه اکتبر تاکنون با شدت گرفتن خشونت و قتل عام اقلیت مسلمان میانمار، حدود 65 هزار مسلمان روهینگیایی خانه و کاشانه خود را رها کرده و به بنگلادش آمده اند.

تقریبا نیمی از افراد مصاحبه شده اعلام کردند دستکم یکی از اعضای خانواده خود را از دست داده اند. از 101 زنی که با آنها مصاحبه شد، 52 نفر از سوی ماموران امنیتی میانمار مورد تجاوز یا آزار و اذیت جنسی قرار گرفته بودند.

بسیاری از شاهدان عینی اظهار کردند پلیس و ارتش میانمار خانه ها، مدارس و مساجد مسلمانان را به آتش می کشند. به گفته آنها، ماموران ارتش میانمار عمدا خانه هایی را که می دانستند خانواده ها در آنها ساکن هستند، آتش می زدند.

این درحالی است که دولت میانمار هرگونه نقض حقوق بشر و قتل عام مسلمانان در این کشور را انکار می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار