هشدار آمریکا به تشکیلات خودگردان درباره تبعات شکایت علیه تل آویو

دولت جدید آمریکا اخیرا در پیامی به تشکیلات خودگردان فلسطین درباره پیامدهای مراجعه به دادگاه بین‌المللی و شکایت علیه رژیم صهیونیستی درباره شهرک‌سازی های این رژیم هشدار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص ؛ دیپلمات های غربی و عرب تاکید کردند که دولت جدید آمریکا اخیرا پیام آشکاری را به تشکیلات خودگردان فلسطین رسانده و به پیامدهای مراجعه به دادگاه بین المللی و شکایت علیه رژیم صهیونیستی درباره شهرک سازی این رژیم هشدار داد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین روز جمعه به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد، دولت ترامپ تهدید کرده است در صورت مراجعه تشکیلات رام الله به دادگاه بین المللی به منظور شکایت علیه رژیم صهیونستی، مجازات های شدیدی علیه آن اعمال خواهد کرد.

از جمله این مجازات ها می توان به توقف کامل کمک های آمریکا به این تشکیلات، تعطیلی دفاتر سازمان آزادی بخش فلسطین 'ساف' در واشنگتن ـ پایتخت آمریکا ـ و اتخاذ اقدامات شدیدتر دیگری اشاره کرد که می توانند ضربه بزرگی به جایگاه و موقعیت ساف بزنند.

روزنامه هاآرتص به نقل از منابع عربی و غربی تاکید کرد که دولت آمریکا این پیام را از طریق کنسولگری این کشور و طی تماس تلفنی با یکی از رهبران فلسطینی نزدیک به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان به وی ابلاغ کرده و بر خلاف معمول، مستقیما توسط کاخ سفید یا وزارت خارجه آمریکا آن را به تشکیلات رام الله منتقل نکرد.

به نوشته این پایگاه صهیونیستی پیام اخیر آمریکا باعث خشم و ناراحتی شدید مقامات فلسطینی شده و آنها از این پیام به عنوان تلاش آمریکا برای نابودی راهبرد فلسطینی مبتنی بر ترک مبارزه مسلحانه یا مبارزه شدید و توسل به اقدامات دیپلماتیک در عرصه بین المللی و در داخل محافل سازمان ملل یاد کرده اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار