سازمان ملل: شکست نهایی داعش در عراق نزدیک است

نماینده سازمان ملل متحد در عراق گفت که چیزی به پایان کار "داعش" در عراق نمانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم ؛ "یان کوبیش" ، نماینده سازمان ملل متحد در عراق تاکید کرد که گروه تروریستی داعش روزهای آخرش را در این کشور سپری می‌کند.

"یان کوبیش" از نیروهای شرکت کننده در عملیات آزادسازی موصل خواست این عملیات را با همان روحیه ادامه دهند. وی خاطرنشان کرد که عراق برای مرحله پس از "داعش" به شدت به کمک و پشتیبانی گسترده جامعه بین الملل نیازمند است.

سومریه نیوز به نقل از گزارش نماینده سازمان ملل در عراق به شورای امنیت خاطرنشان کرد که این جنگ به زودی تمام می شود. چیزی به شکست نهایی داعش نمانده است.

کوبیش از مقامات عراقی و تمام نیروهای شرکت کننده در عملیات آزادسازی خواست، عملیات خود را با همان روحیه ادامه داده و به اصول اساسی تشخیص و تناسب در این عملیات پایبند بوده و مراقب غیر نظامیان باشند و انصاف و عدالت را در حق قربانیان رعایت کنند.

وی افزود: "در مرحله پس از شکست نهایی داعش، عراق به شدت به حمایت و پشتیبانی گسترده و پیوسته جامعه بین الملل از جمله هم پیمانان منطقه ای خود نیازمند خواهد بود."

کوبیش تصریح کرد که هر گونه خودداری بی مقدمه از کمک و پشتیبانی از عراق به معنای تکرار اشتباه های گذشته است و پیامدهای وخیمی برای امنیت و ثبات در خارج از مرزهای عراق و حتی در سطح بین الملل خواهد داشت.

گفتنی است حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز سه شنبه 24 ژانویه 2017 با اعلام آزادسازی کامل کرانه چپ موصل از اشغال گروه تروریستی داعش از نیروهای امنیتی مشترک عراق خواسته بود برای آزادسازی کرانه راست شهر نیز، هر چه سریعتر عملیات خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار