در برنامه «خونه‌خوبه»مطرح شد:

شرایط خانواده در ایران به مرز هشدار رسید

برنامه «خونه خوبه» در بخش «تلنگر» این بار به اصل آرامش و تامین اقتصاد خانواده پرداخت.

شرایط خانواده در ایران به مرز هشدار رسیدبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه «خونه خوبه» در بخش «تلنگر» این بار به اصل آرامش و تامین اقتصاد خانواده پرداخت.

حبیب میدانچی مجری کارشناس و تهیه کننده این برنامه در خصوص راه کار برای حل این مشکل از کارشناس برنامه پرسید: برخی افراد از جمله زنان با حجم زیاد کار سعی بر بالا بردن درآمد دارند اما این روند موجب کمرنگ شدن نقش آنها و کاهش آرامش در میان افراد خانواده شده است.چطور می توان این مشکلات را مرتفع کرد؟

بانکی پور رئیس دانشکده اهل بیت دانشگاه اصفهان در پاسخ به این سوال گفت: تلاش همه ما صرفاً برای کسب آرامش است اما در واقع آرامش را فدای کار کرده ایم. این روند کاملاٌ اشتباه است همانطور که خانواده به اقتصاد نیاز دارد به عواطف نیز نیازمند است.زنان رکن اصلی خانواده هستند اما به جای اینکه نقش عاطفی را در خانواده پر رنگ کنند نقش اشتغالشان را پر رنگ کرده اند. نکته دیگر این است که بین سطح انتظار ما از زندگی با واقعیت زندگی در ایران خیلی فاصله است بنابراین هر چه می دویم به آن نمی‌رسیم. 

رئیس دانشکده اهل بیت دانشگاه اصفهان در پایان در بازتعریفی از خانواده گفت: خانواده در ایران اگر بحرانی نباشد در حد هشدار است. در سال 72 از هر16 ازدواج یک ازدواج به طلاق کشیده می‌شد.اما امروز در ایران از هر 4 از دواج یکی از آن‌ها به طلاق کشیده می‌شود.

گفتنی است برنامه «خونه خوبه» هر شب ساعت 18:30 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار