کوچکی‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استیضاح دانش‌آشتیانی بعد از تعطیلی مجلس در کمیسیون بررسی می‌شود

یکی از نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح دانش‌آشتیانی گفت: بعد از پایان تعطیلی یک هفته‌ای مجلس استیضاح وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون بررسی می‌شود.

خالقی"جبار کوچکی‌نژاد" نماینده مردم رشت در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات وزیر آموزش و پرورش (اینجا بخوانید) مبنی براینکه محورهای استیضاح‌کنندگان وی مربوط به فانی وزیر پیشین می‌شود، گفت: درخواست‌کنندگان استیضاح دانش‌آشتیانی محورها را ضعف مدیریت، تغییرات وسیع ناکارآمد و انتصاب برخی معاونان بدون هیچگونه ارتباط با حوزه کاری در سطح وزارتخانه قرار داده‌اند.  

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه این‌گونه انتصابات مورد قبول نمایندگان و فرهنگیان نیست، تصریح کرد: این موضوع که مشکل صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه در زمان وزارت دانش‌آشتیانی بوجود نیامده صحیح است اما اکنون مدیرانی کاملا سیاسی در آنجا قرار داده شده است.

یکی از درخواست‌کنندگان استیضاح دانش‌آشتیانی افزود: برخی تغییرات مدیریتی از سوی وی به شدت سیاسی بوده و اکنون مشکلاتی در حال بروز است یا اینکه ما طی تحقیق و تفحص به صورت کتبی به وزارتخانه آموزش و پرورش نامه‌ای مبنی بر عدم تغییرات در مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه ارسال کردیم اما همچنان وزیر در حال تغییرات مدیریتی است. 

وی تاکید کرد: هدف ما از ارسال نامه این بود که به دلیل انجام تحقیق و تفحص باید مدیران تغییری نداشته باشند تا کار به اتمام برسد، اکنون مدیران جدید نسبت به سوالات و تحقیقات ما اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند البته توانستیم از طریق بانک مرکزی از برخی تغییرات در بانک سرمایه جلوگیری کنیم اما به طور مثال دانش‌آشتیانی برای تغییر مدیر عامل بانک سرمایه فشار بسیاری آورد.  

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تمامی بخش‌های مجلس به کارآمدی رئیس سازمان نوسازی باور داشتند، تصریح کرد: وی در این سازمان منشا تحولات و پیشرفت بود که وزیر با قرار دادن مدیری خارج از حوزه آموزش و پرورش موجب آسیب این سازمان شد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: اکنون درخواست‌کنندگان استیضاح دانش‌آشتیانی نامه خود را به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کرده‌اند و براساس قانون باید طی ده روز این درخواست به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برای بررسی ارائه شود که تاکنون این 10 روز به اتمام نرسیده است.

یکی از نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح دانش‌آشتیانی خاطرنشان کرد: مسلما بعد از 24 بهمن ماه و اتمام تعطیلی مجلس استیضاح دانش‌آشتیانی در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری بررسی خواهد شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار