با موافقت شورای امنیت ملی ایران؛

سه گذرمرزی در شمال سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: مجوز بازگشایی سه گذر مرزی ایران و افغانستان در مناطق شاهگل، بش دلبر و تخت عدالت سیستان از سوی وزیر کشور و شورای امنیت ملی اخذ شد.

سه گذرمرزی در شمال سیستان و بلوچستان بازگشایی شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان ایران امروز پنجشنبه با اعلام این خبر که پس از یک ماه وقفه بدلیل اختلاف نظرها میان نهادهای نظارتی و دستگاههای اجرایی با پیگیریهای انجام شده مجوز بازگشایی سه گذر مرزی ایران و افغانستان از سوی وزیر کشور و شورای امنیت ملی اخذ شد، اظهارداشت: نامه کتبی بازگشایی سه گذر مرزی شاهگل، بش دلبر و تخت عدالت روز سه شنبه به استاندار اعلام و همان روز به مرزبانی برای فعالیت دوباره این سه گذرمرزی واقع در شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان برای تجارت و رونق فعالیت ها ابلاغ شد.

وی اظهارداشت: از تمام ظرفیت های استان که در کوتاه زمانی زمینه را برای نقش آفرینی یک جوان فراهم می کند استفاده می کنیم.

استاندار سیستان وبلوچستان در گفتگو با ایرنا گفت: به صورت آزمایشی و موقت در شمال و جنوب استان معابری ایجاد شده است تا بتوانیم روابط میان مردمان دو سوی مرز را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: مردم این استان با مردم آن سوی مرز روابط خویشاوندی دارند و نباید مرز فاصله میان آنان ایجاد کند زیرا این ارزشش از هر فعالیت اقتصادی بالاتر است.

هاشمی تاکید کرد: زمانی که این روابط محقق شود بده بستان ها هم آغاز می شود.

وی گفت: باید کشورهای همسایه دروازه های خودشان را به روی یکدیگر باز بگذارند زیرا نمی توان با بستن دروازه ها ادعای حسن همجواری، همسایگی و برخورداری از نعمت ها را به میان آورد.

استان سیستان و بلوچستان 300 کیلومتر مرز خاکی با کشور افغانستان در منطقه سیستان دارد.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان واقع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.