هادی‌ انباردار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اگر قرار بود بترسیم «ماه‌گرفتگی» را نمی ساختیم/ ژانر سیاسی برای سینما لازم است

«ماه‌گرفتگی» فیلمی مخاطب پسند است که حرفش را ساده و روان می زند و شعار زده هم نیست و برای مخاطب عام ساخته شده است.

«ماه‌گرفتگی» شعارزده نیست/ژانر سیاسی برای سینما لازم استهادی انباردار که فیلم «ماه‌گرفتگی» به تهیه‌کنندگی وی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، طی گفتگویی به سوالات خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص فیلم «ماه گرفتگی» و سی و پنجمین دوره مهمترین رویداد هنری کشور پاسخ داده که در ادامه می‌خوانید:

فکر می کنید «ماه گرفتگی» با چه استقبالی رو به رو شود؟

فیلم «ماه گرفتگی»، ماحصل زحمات ما است و می‌توان گفت که فیلمی مخاطب پسند است و حرفش را ساده و روان می زند و شعار زده هم نیست و برای مخاطب عام ساخته شده است.

از ساختن فیلمی با چنین مضمونی نترسیدید؟

اگر قرار بود بترسیم که از همان ابتدا می ترسیدیم و کار را نمی ساختیم، هرچند از ما است که بر ما است و خودمان را برای حواشی آماده کرده‌ایم، ولی کسی که انصاف داشته باشد از اضافه گویی پرهیز می کند.

با این که چند سال است از این رویداد می گذرد، چرا به سراغ ساختن این فیلم رفتید؟

چون چند سال گذشته است دلیل نمی شود که ما موضوع را پرداخت نکنیم، این اتفاق یک فاجعه بود و ما باید هوشیار باشیم و از زوایای مختلف به این موضوع نگاه کنیم، پیشتر نیز در فیلم هایی به این رویداد پرداخته بودند اما حق مطلب ادا نشده بود.

چه زمانی را برای اکران فیلم در نظر گرفته اید؟

امیدوارم که بتوانیم فیلم را قبل از انتخابات اکران کنیم چون این فیلم می تواند صد در صد تاثیر گذار باشد و من فکر می کنم ما در فیلمسازی این قصه کوتاهی کردیم و وجود ژانر سیاسی برای سینما لازم است.

سختی های تولید کار چه بود؟

تولید این کار خیلی سخت بود. ما یک سال پیش‌تولید داشتیم و با حداقل‌ها شروع به کار کردیم و این حداقل‌ها هم در انتخاب‌هایمان که هنرمندان ملاحظه کاری می‌کردند و نقش ها را نمی پذیرفتند، بود و هم در هزینه هایمان موج می زد. من از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کردند، تشکر می کنم و به نظرم دوستانی که در این کار بودند بهترین بازی را داشتند و کارگردان هم توانست از آن ها به خوبی بازی بگیرد به خصوص این که بازی ها عملیاتی بود.

از شرایط لوکیشن‌های اثر بگویید

ما فضاهای مختلفی داشتیم که باید آن ها را بازسازی می کردیم و کارمان هم در گرمای تابستان و ماه مبارک رمضان بود. لوکیشن‌هایمان در خیابان جمال زاده و جمهوری بود و خیابان جمهوری، محل حساسی است چون به بیت رهبری نزدیک است. در خیابان جمهوری یک اتوبوس شرکت واحد را آتش زدیم و احساس می کنم که در یک تونل وحشت بودیم و من، سر هر پلان آرزو می کردم که مشکلی پیش نیاید.

از فیلمی که ساختید، راضی هستید؟
بله، با بضاعت و تشکیلاتی که ما داشتیم، کار راضی کننده ای بود و از این بهتر نمی شد.

گفتگو از ملیکا نصیری صنعتی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار