شاهرودی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

بدهی دولت افزایش خواهد یافت/ اختصاص بیش از 50 هزار میلیارد تومان برای اوراق قرضه

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با افزایش اوراق قرضه به مبلغی بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان بدهی دولت افزایش یافته است.

حسن حسینی شاهرودی دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص رسیدگی به بودجه در کمیسیون تلفیق اظهار داشت: ظرف چند هفته گذشته تمامی بندهای مربوط به بودجه و منابعش تصویب شد، در هفته آینده نیز کمیسیون تلفیق مصارف بر هزینه آن را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: منابع مالیاتی، نفتی و سایر منابع که اعداد و ارقام درشتی در بحث اوراق و اسناد خزانه و سکوک را دارند از جمله منابع مورد بررسی بودجه است.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس دهم افزود: قسمتی از درآمد دولت اوراق و اسناد خزانه و سکوک حاصل می شود که منتشر خواهد شد، البته رقمش نسبتا بالا است.

حسینی شاهرودی درباره رقم اوراق خزانه گفت: بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان برای اوراق خزانه در نظر گرفته شده که البته باید منتظر بود که کمیسیون تا پایان رسیدگی به بودجه به چه نتیجه ای در این زمینه خواهد رسید، ولی آنچه در حال حاضر مصوب شده مبلغی بالغ بر 50 هزار میلیارد برای اوراق قرضه است.

وی بیان داشت: در نظر گرفتن این میزان برای اوراق قرضه در این عین حال که رونق و پویایی را در حوزه عمرانی ایجاد خواهد کرد اما تبعات منفی و خطرناکی را به دنبال خواهد داشت چرا که باعث افزایش بدهی های دولت شده و بدهی های گذشته را به آینده شیفت خواهد داد، حتی در برخی موارد به دولت های آینده نیز این بدهی خواهد رسید.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس دهم تصریح کرد: طبق مصوبه امروز ما دولت اجازه انتشار بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان اوراق قرضه را دارد، اما تاریخ سررسید و بازپرداختش به 5 سال آینده شیفت داده شده یعنی در دولت سیزدهم پرداخت خواهد شد و این نقطه منفی و قسمت نگران کننده این بخش است.

حسینی شاهرودی ادامه داد: اگر به همین ترتیب هر ساله اوراقی که دولت بنا بوده سالیانه در ابتدای سال منتشر و در پایان سال تسویه کند به سنوات منتقل شود بدهی دولت افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
آخرین اخبار