ترزا می سرانجام تصمیم ترامپ را "تفرقه انگیز و اشتباه" خواند

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس سرانجام در مقابل فشارها تسلیم شد و تصمیم ضدمهاجرتی ترامپ را «تفرقه‌انگیز و اشتباه» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، 5 روز پس‌ از آنکه از محکوم کردن تصمیم جنجالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در منع ورود شهروندان 7 کشور امتناع کرده بود، بالاخره در مقابل فشارها تسلیم شد و این تصمیم کاخ سفید را «تفرقه‌انگیز و اشتباه» عنوان کرد.

این اظهارات روز چهارشنبه در حالی مطرح شد که ترزا می روز جمعه و پس از امضای دستور جنجالی ترامپ، با وی در کاخ سفید دیدار کرده بود.

می در جمع نمایندگان مجلس و تحت‌فشار جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، گفت: درباره سیاست ارائه‌شدۀ رئیس‌جمهور ترامپ، این دولت شفاف بوده است که آن سیاست اشتباه است.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: معتقدیم که این (سیاست) تفرقه‌انگیز و اشتباه است.

وی گفت: اگر وی (کوربین) از من می‌پرسد که آیا من درباره منع پناهجویان از قبل اطلاع داشتم، جواب منفی است. اگر وی از من می‌پرسد که من از قبل اطلاع داشتم که این دستور اجرایی بر شهروندان انگلیسی تأثیر می‌گذارد، پاسخ منفی است.

می افزود: اگر وی از من می‌پرسد که من از این محدودیت‌های سفر از قبل اطلاع داشتم، پاسخ این است که همه اطلاع داشتیم، زیرا رئیس‌جمهور ترامپ در خلال فعالیت‌های انتخاباتی‌اش این موضوع را گفته بود.

می پیش‌تر، از محکوم کردن این تصمیم ترامپ سر باز زده بود و گفته بود آمریکا مسئول سیاست‌های خود در قبال پناهجویان است.

وی پس از مدتی بیانیه‌ای صادر کرد و گفت وی با این تصمیم «موافق نیست».

بیش از 1.8 میلیون نفر از مردم انگلیس با امضای طوماری خواستار لغو دعوت از ترامپ برای سفر به لندن شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار