اصفهان؛

شوراها از همکاری با دامپزشکی اصفهان دریغ نکنند

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان از شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان خواست برای مقابله با شیوع آنفلوآنزای حادپرندگان از همکاری با دامپزشکی استان دریغ نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نادعلی توکلی در جسله شورای اسلامی استان اصفهان، گفت: مقابله با شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان که در برخی از استان های کشور از جمله اصفهان اتفاق افتاده، نیازمند همکاری بیش از پیش شوراهای اسلامی شهر بویژه روستاها با ماموران دامپزشکی است.
وی افزود: اعضای شورای اسلامی روستا، بخش، شهر و شهرستان های استان باید درصورت نیاز هرگونه همکاری را با اداره کل دامپزشکی استان و ادارات ذیربط انجام دهند تا این بیماری کنترل و مهار شود.
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو تهران گفت: مقررات ملی ساختمان بی تردید نقش موثری در افزایش ایمنی، بهداشت، سلامت جامعه و جلوگیری از خسارت های مالی و جانی دارد.
وی تصریح کرد: مقررات تدوین شده برای ساختمان سازی و بازسازی بافت های فرسوده به خودی خود متضمن کیفیت ساختمان نیست.
توکلی اضافه کرد: در کنار تدوین و مقررات ملی ساختمان ، توجه به امر آموزش در جامعه مهندسی کشور بویژه دانشجویان عمران، برق و تاسیسات معماری و مکانیک ضروری است.
وی توجه به پدافند غیر عامل را در تامین امنیت روانی و جانی و مقابله با تهدیدات ضروری و مهم دانست و افزود: اجرای پدافند غیرعامل در بخش های مختلف از جمله معماری و شهرسازی، ارزان ترین روش مقابله با تهدیدات است که باید مد نظر مهندسان ساختمان و طراحان معماری و شهرسازی قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان، بازرسی از ساختمان های بلند مرتبه را رکن اساسی مقررات ملی ساختمان بیان کرد و افزود: مسائل ایمنی و فنی ساختمان های چهار طبقه به بالا باید بصورت مداوم مورد بازبینی قرار گیرند و این از وظایف شهرداری ها و نظام مهندسی ساختمان است.
وی با اشاره به اینکه کنترل و نظارت بر تاسیسات ساختمان ها در ماده 22 مقررات ملی ساختمان مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: متاسفانه این بند از مقررات ملی ساختمان توسط مهندسان ناظر به نحو مطلوب اجرا نمی شود.
توکلی افزود: بسیاری از پروژه های ساختمانی پس از تکمیل به حال خود رها شده و هیچ ارگان یا سازمانی متولی نگهداری و مراقبت از ساختمان نیست که این غفلت می تواند احتمال وقوع حوادث و تهدیدها را افزایش دهد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این نشست با تبیین وظایف مدیریت بحران و نقش دستگاههای مختلف در مقابله و مدیریت بحران، گفت: فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران متولی تشکیل شورای مدیریت بحران در نقاط مختلف استان و بررسی چالش ها هستند.
منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه پس از زلزله بم در سال 82 مدیریت بحران در کشور تشکیل شد و تاکنون برای پیشگری و مقابله با بحران ها در کشور اقدام های موثری توسط دولت ها انجام شده است، افزود: در طی این مدت، شدت آسیب ها کاهش یافته است اما واقعیت این است که ما قادر به جلوگیری از بروز بسیاری از حوادث طبیعی نیستیم.
وی در عین حال تصریح کرد: اما با استفاده از خرد جمعی و دانش می توانیم بسیاری از این حوادث را کنترل و میزان آسیب ها را کاهش دهیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در این استان اقدامات خوبی برای پیشگیری و مقابله با حوادث طبیعی و بحران انجام شده است، افزود: در استان اصفهان وظایف هر دستگاه برای مدیریت بحران مشخص شده است و شوراها نیز باید برای اجرایی شدن دستورالعمل های مدیریت بحران استان کمک کنند.
وی اضافه کرد: طرح خطرپذیری استان توسط دانشگاه اصفهان تهیه و نقاط مختلف استان آسیب شناسی شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه براساس این طرح، ضریب آسیب پذیری مناطق استان مشخص شده است، افزود: بر این اساس، برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای پیشگیری از حوادث غیر مترقبه در استان تهیه شده است.
وی افزود: برنامه های نرم افزاری خوبی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه در استان اصفهان از جمله آموزش همگانی اجرا شده است.
شیشه فروش در ادامه خواستار گسترش بیمه کشاورزان و دامداران در شهرها و روستاها به منظور پرداخت خسارت در صورت بروز حوادث شد و افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا می توانند در زمینه ترغیب کشاورزان و دامداران به تحت پوشش قرار دادن محصولات خود، نقش آفرینی کنند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.