استعدادیابی بسکتبال دختران با روشی نو

فدراسیون بسکتبال طرحی نو جهت استعدادیابی بانوان بسکتبالیست ارائه داد.

استعدادیابی بسکتبال دختران با روشی نو////ویرایش////به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،برای نخستین بار و بنا به ضرورت گسترش و نهادینه کردن فرآیند استعدادیابی در استان ها و همچنین نظر به ارتقاء سطح کیفی مربیان در حوزه بسکتبال، فدراسیون   کلینیک آموزش تخصصی استعددیابی زیر 14 سال در سراسر کشور برگزار کرد.

بر این اساس،طرح استعدادیابی جامع در زمینه آموزش بسکتبال با همت فدراسیون و با حضور مربیان بسکتبال در این هفته در تالار آزادی برگزار شد.

نعیمه ظفر مربی بسکتبال در خصوص این طرح در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:طرحی که ارائه شده یک طرح استعدادیابی جامع است و در این طرح مربیان را برای استعدادیابی در بسکتبال آموزش دادیم. اول از همه روش های استعدادیابی سخت افزار و نرم افزار را برای مربیان در نظر گرفیتم .مباحث روانشناسی و روانشناختی برای بچه ها از دیگر موارد آموزش مربیان بود.

وی افزود:مبحث اصلی نیز همسان سازی آموزش بسکتبال برای بچه ها در نظر گرفته شد که از بخش های مهم کلینیک بود. ما با هدف تشکیل و راه اندازی  تیم های الف و ب زیر 18 سال دختران ایران که توسط مربیان به من معرفی می شوند ، این کلینیک را طی سه روز برگزار کردیم.

ظفر ادامه داد:کلینیک در روز اول با سخنرانی خانم کرمزاده نایب رییس زنان فدراسیون بسکتبال و معرفی استعدادیابی آغاز شد. در این دوره آموزشی  نزدیک به 60 نفر از مربیان پایه بسکتبال دختران سراسر ایران شرکت کردند و با مفاهیم آموزش و تمرین و استعدادیابی سنین
7 تا 9 و 9 تا 11 و 11 تا 14 سال که مد نظرمان بود آشنا شدند.

مربی بسکتبال بانوان عنوان کرد: مریم میرشاهی متخصص طب ورزشی برای جلوگیری از آسیب دیدگی و نکات موثر تمرین در دوران رشد دختران نکات مهمی را به مربیان انتقال دادند اینکه مربی چه کارهایی باید انجام بدهد که دختران  برای رشد بهتر با تمرینات خاص این رده آشنا شوند.مربیان باید اول به فکر سلامتی این رده های سنی باشند.

ظفر درباره حضور مریبان در این کلینیک بیان کرد: محسن پروازی روانشناسی ورزشی و روانشناختی و تمرینات ذهنی بخش مفیدی بود و
همچنین محمودخانی نمودار رشد بچه ها و فیزیولوژی بسکتبال و ورزش در سنین مدنطر ما مطالبی ارائه کردند.

مربی بسکتبال بانوان در پایان گفت: تئوری بسکتبال هم توسط اینجانب یعنی تقسیم بندی آموزش بسکتبال ارائه شد. یکی از موارد مهم این کلینیک بدنسازی در آب برای بسکتبال بود که این نحوه آموزش با واکنش های مختلفی روبه رو بود. این  مقوله برای حرکات اصلاحی و اصلاح ساختار قامتی بچه ها و رشد به موقع عضلانی با توجه به سلامتی که در آب به خطر نمی افتد .یک نوع  بدنسازی خاص بسکتبال است که با توجه به نمودار سنی و رشد در این سن مورد توجه قرار می گیرد. برخی از تمرینات دریبلینگ در آب است.این طرح اثبات شده است که اکنون می خواهیم در جامعه آماری در ایران با هدف بهبود ساختار قامتی و بهبود دستگاه تنفسی و قلب و عروقی و بچه ها انجام دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار