مشهد؛

بودجه465 میلیارد تومانی شهرداری ویژه رویداد مشهد 2017

معاون برنامه ‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد از تعریف 465 میلیارد تومان پروژه ویژه رویداد مشهدالرضا، پایتخت فرهنگی جهان اسلام خبر داد.

افزایش 30 درصدی درآمدهای پایدار شهرداری مشهد در بودجه 96/ بودجه465 میلیارد تومانی شهرداری ویژه رویداد مشهد 2017به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،موسی شربت ‌دار در نشستی خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: با اشاره به تأکید و دستور مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر موضوع اقتصاد مقاومتی در بودجه سال 95 شهرداری مشهد توجه ویژه به موضوع اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت.

تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرداری مشهد

معاون برنامه ‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، قرارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرداری شکل گرفت که وظیفه آن راهبری و تدوین برنامه‌ها است و کمیسیون‌ها در ذیل آن شکل گرفت و تا به امروز 4 معاونت شهرداری گزارش‌های تخصصی شورای برنامه‌ریزی را در زمینه اقتصاد مقاومتی اعلام کردند.

شربت دار افزود: بعد از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، توافقنامه‌ای در راستای این موضوع با دانشگاه امام صادق (ع) منعقد شد، تا این مهم را با رویکرد اقتصاد شهری بررسی و پیشنهادات مدنظر را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ای مدون در قالب کتابچه‌ای تهیه کرده و از طریق لایحه‌ای با 27 بند به شورای شهر ارائه کردیم و این لایحه در شورای چهارم تصویب و برای اجرا ابلاغ شد.

شربت دار اضافه کرد: در بودجه امسال نیز در 62 بند در اصلاح شاخص‌های بودجه، اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شد که در کمیسیون‌های شورای شهر در حال بررسی است.

8553 میلیارد تومان بودجه شهرداری مشهد در سال 96

معاون برنامه ‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد با اشاره به بودجه سال 96 گفت: بودجه سال 96 را بر اساس وضعیت حاکم در کشور و عدم تحقق درآمدهایی که در بودجه پارسال پیش‌بینی شده است، باید واقعی‌تر کنیم.

شربت دار افزود: بر همین اساس برای بودجه نقدی 2846 میلیارد تومان، در حوزه سرمایه‌گذاری 5204 میلیارد تومان و در مجموع 8553 میلیارد تومان بودجه کل شهرداری مشهد در منابع است.

وی ادامه داد: در سال 96 بودجه دولتی پیش‌بینی نشده است، زیرا امسال به دلیل مشکلات دولت و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور بودجه خاصی به شهرداری مشهد تخصیص نداده است.

شربت دار اضافه کرد: کمتر از یک میلیارد تومان از سوی دولت به صورت نقدی به شهرداری مشهد واریز شده است و15 میلیارد تومان نیز از طریق اوراق خزانه برای قطار شهری پرداخت شده است.

بودجه465 میلیارد تومانی شهرداری ویژه رویداد مشهد 2017

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده ویژه رویداد مشهدالرضا(ع)؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز تصریح کرد: این مبلغ جدا از هزاران میلیارد تومان بودجه شهرداری مشهد در ارتباط با پروژه‌های زیرساختی همچون قطار شهری است و در مواردی همچون سیما و منظر شهری، فضای سبز و باغ‌راه‌های در نظر گرفته شده است.

کاهش 680 میلیارد تومانی بودجه 95 شهرداری در اصلاح بودجه

در بخش دیگری از این نشست، مدیر برنامه و بودجه شهرداری مشهد از پیش‌بینی درآمد 842 میلیارد تومانی از محل ساخت‌وسازهای شهر مشهد خبر داد و گفت: در بودجه سال 95 در حوزه ساخت‌وسازها 1173 میلیارد درآمد برای شهرداری پیش‌بینی شده بود که در اصلاح بودجه امسال به 846 میلیارد و در قانون بودجه سال 96 به 842 میلیارد تومان کاهش یافته است.

جمال حسن بارانی با اشاره به اصلاح بودجه سال 95 عنوان کرد: 680 میلیارد تومان از بودجه امسال شهرداری را کاهش داده‌ایم که 600 میلیارد تومان آن از درآمد ساخت و سازهای شهری با توجه به رکود ساختمان کاهش یافته و از محل کمک‌های دولتی نیز 80 میلیارد تومان از پیش‌بینی‌ها را کاهش داده‌ایم البته ذکر این نکته نیز ضروری است که بسیاری از مبادلات دولتی در پایان سال صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بودجه سال 95 با توجه به تحقق نیافتن بودجه‌های دولتی و همچنین کاهش 50 درصدی ساخت وساز در مشهد اصلاح خواهد شد، اظهار کرد: بودجه مد نظر دولتی ما در سال 95 در ابتدای کار 266 میلیارد تومان بود که بر اساس محدودیت‌هایی که دولت دارد که این بودجه به 186 میلیارد تومان اصلاح شده و امسال تا به امروز تخصیص موافقت‌نامه حدود 30 میلیارد تومان توسط دولت به شهرداری انجام شده در حالی که کمک‌های نقدی دولت تا به امروز زیر یک میلیارد تومان بوِده اما برای قطارشهری از سوی دولت 15 میلیارد تومان نیز اوراق خزانه ارائه شده است.

افزایش 30 درصدی درآمدهای پایدار شهرداری مشهد

مدیر برنامه و بودجه شهرداری مشهد در مورد توجه به درآمدهای پایدار در بودجه سال 96 گفت: درآمد پایدار مورد توجه مدیریت شهری مشهد قرار گرفته و در بودجه سال آینده به 30 درصد افزایش یافته که در سال جاری حدود 24 درصد بوده و در واقع شهرداری مشهد به دنبال آن است درآمدهای ناپایداری که تأثیر مثبتی در زندگی مردم ندارد را به تدریج حذف کند.

افزایش 30 درصدی بودجه سازمان آتش‌نشانی در سال آینده

شربت دار در خصوص حوزه ایمنی و آتش‌نشانی نیز گفت: بر اساس ضوابط دولت نیز مکلف به تأمین ساخت افزارهای آتش‌نشانی است که متأسفانه در طی 2 سال گذشته هیچ تغییری صورت نگرفته اما ما در شهرداری مشهد بودجه سازمان آتش‌نشانی را برای سال 96 با 30 درصد افزایش به 118 میلیارد تومان رسانده‌ایم.

وی  در خصوص سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی نیز اظهار کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی نیز 66 بسته اقتصادی به ارزش 50 هزار میلیارد یال برای سرمایه‌گذری داخلی و خارجی در نظر گرفته شده و تلاش شده از مسیر مدیریت دارایی‌ها و املاک و مستقلات هیچ‌یک از پروژه‌های عمرانی شهرداری تعطیل نشود و خوشبختانه هیچ پروژه عمرانی برای کمبود اعتبار متوقف نبوده مگر اینکه موضوع دیگری باشد.

لزوم مشارکت حداکثری مردم در پروژه های عمرانی در بودجه 96

مدیر برنامه و بودجه شهرداری مشهد با اشاره به اینکه آلبوم بودجه سال آینده 4 پایه اساسی دارد، گفت: پایه اول آن اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، پایه دوم توجه به مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، پایه سوم توجه به مناطق کم‌برخوردار و ساماندهی حاشیه شهر و در نهایت پایه چهارم مشارکت حداکثری شهروندان در پروژه‌های عمرانی در قالب شورای اجتماعی محلات است.


انتهای پیام//ف.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.